Korpus bibliotekarstva
Vilar, P. Vrednotenje in načrtovanje uporabniških vmesnikov sistemov za poizvedovanje na osnovi proučevanja vedenja pri poizvedovanju. Doktorska disertacija, 2007 (avtoričin preprint), poved 471 v sobesedilu:
Glede na vidike obravnavanja procesa poizvedovanja jih delimo na: 1. Modele, ki se osredotočajo predvsem na elemente in postopke v procesu poizvedovanja (obravnavajo udeležence v procesu poizvedovanja, različne vrste interakcij s sistemom za poizvedovanje, strategije in aktivnosti, ki jih uporablja posameznik v teh interakcijah in nivoje, na katerih potekajo različni načini interakcije): - Stratificirani model interakcij (Saracevic, 1996) - Model interakcij v procesu poizvedovanja (Spink, 1997) - Nelinearni model vedenja pri poizvedovanju (Foster, 2004) - Integrirani model iskanja informacij in poizvedovanja (Järvelin, Ingwersen, 2004) - Sodelovalni model poizvedovanja (Hansen, Järvelin, 2005) 2. Modele, ki govorijo o fazah ali epizodah procesa poizvedovanja in z njimi povezanih aktivnostih (proces poizvedovanja delijo na stopnje ali epizode in poskušajo pojasniti vzroke in načine vstopanja uporabnika v posamezno epizodo, aktivnosti, ki jih uporablja v
posamezni epizodi ter značilnosti oziroma dimenzije teh aktivnosti), zaradi česar bi jih lahko imenovali tudi modeli aktivnosti ali interakcij: - Epizodni model (Belkin in dr., 1995) - Model večkratnih epizod poizvedovanja (Belkin in Lin, 2000) - Model poizvedovanja, ki temelji na nalogi (Vakkari, 2000a, 2001, Vakkari in Pennanen, 2000, Vakkari in Hakala, 2000) 3.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani