Korpus bibliotekarstva

Frelih, Mirjana: Izobraževanje odraslih v visokošolskih knjižnicah. Diplomsko delo, 2006, poved 767 v sobesedilu:

Osnovne psihosocialne karakteristike odraslega človeka, ki narekujejo posebno andragoško prakso, so: predstava odraslega o samem sebi, izkustvo in pripravljenost za učenje. 6.1.2.1 Predstava odraslega o samem sebi Človekova predstava o sebi nastaja pod vplivom dveh dejavnikov, in sicer pod vplivom tega, kar o njem mislijo in sodijo drugi ljudje, in na osnovi vrednotenja njegovih izdelkov, proizvodov njegove ustvarjalnosti (otrok pa je odvisen predvsem od mnenj in reakcij drugih). S pomočjo lastnih dosežkov lahko človek nevtralizira negativna mnenja iz okolice, ki bi mu sicer bistveno znižali lastno samozavest, kar ima lahko negativne posledice tudi za izobraževanje. Vendar, če človeka lasten neuspeh neprestano pritiska navzdol, mu znižuje samozavest, aspiracije in interese, čeprav ga okolje vzpodbuja in ima o njem pozitivno mnenje (Krajnc, 1979a) Tega se je treba zavedati tudi pri informacijskem opismenjevanju, saj lahko predstavlja ta učna izkušnja za odrasle nekaj popolnoma novega in neznanega.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA