Korpus bibliotekarstva

Kokol, Tatjana: Informacijska pismenost in informacijske zahteve za oblikovanje spletnih strani šolske knjižnice. Diplomsko delo. 2008, poved 68 v sobesedilu:

Pri tem je nujna uporaba ustrezne sposobnosti za razumevanje in predstavitev informacij, kot so branje, pisanje, računanje, opazovanje, poslušanje, govor in risanje" (Novljan, 2002, str. 13). Novljanova torej utemeljuje, da je informacijska pismenost: "nadredni pojem vsem drugim vrstam pismenosti in s tem razširjen koncept tradicionalne pismenosti (povezana z uporabo kateregakoli sistema znakov; tudi (in ne zgolj) informacije, posredovane s sodobno tehnologijo), razvojno naravnana (upošteva razvoj človeške družbe in njenih potreb ter razvoj tehnologije) in razvija kompetenco za uspešno izvajanje osnovnih aktivnosti informacijskega procesa, ki vključujejo opredelitev problema (zavedanje o obstoju informacijskega problema), lokacijo informacij (poiskati, najti informacije), ocenjevanje in izbor informacij, njihova organizacija in (ustvarjalna) uporaba (pri reševanju problemov), komuniciranje informacij, vrednotenje, temelji na kognitivni osnovi (spremembe v dostopnosti informacij; razvoj logičnega mišljenja, različne inteligentnosti, različne sposobnosti za predelavo informacij, pomembnost metakognicije, razumevanje)" (Novljan, 2002, str. 13).

3.1 Informacijski proces za samostojno učenje Informacijski proces se prične z zavedanjem posameznika o lastnem informacijskem problemu oz. o lastni informacijski potrebi, ki izvira iz njega samega (notranja motivacija) ali mu ga narekuje okolje (npr. izobraževalna ustanova, delovno okolje).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA