Korpus bibliotekarstva

Purg, Mateja: Osnovnošolska knjižnica kot motivacija za branje. Diplomsko delo. 2009. Diplomsko delo. 2009, poved 87 v sobesedilu:

Nell K. Duke in P. David Pearson menita: Dober bralec je tisti, ki izpolnjuje naslednje pogoje: o dobri bralci so dejavni bralci, o od samega začetka se jasno zavedajo cilja svojega branja, ves čas ocenjujejo, če je besedilo in njihovo branje skladno z njihovim ciljem, o besedilo pred branjem pregledajo in zaznajo strukturo besedila in tiste dele besedila, ki so za njihovo branje najbolj pomembni, o med branjem pogosto napovedujejo, kaj bo sledilo, o berejo tudi selektivno in se ves čas odločajo o lastnem branju: kaj je treba skrbno prebrati in kaj hitro, česa ni treba prebrati in kaj je potrebno ponovno prebrati, o pomen, ki ga tvorijo med branjem, zavestno gradijo, popravljajo in se o njem sprašujejo, o poskušajo določiti pomen neznanih besed in konceptov ter po potrebi razmišljajo o nekonsistentnosti in belih lisah besedila, o gradivo v besedilu primerjajo in vključujejo v svoje prejšnje znanje, ki ga ves čas uporabljajo, o razmišljajo o piscih besedil, njihovih stilih, prepričanjih, namenih, zgodovinskem okolju, o svoje razumevanje besedila nadzorujejo in branje po potrebi prilagajajo, o ocenjujejo kakovost in vrednost besedila in se na besedilo odzivajo na različne načine, tako intelektualno kot tudi čustveno, o prebirajo razne vrste besedil na različne načine, o pri branju pripovednih besedil pozorno opazujejo dogajalno okolje in osebe, o kadar berejo razlagalna besedila, taki bralci pogosto napišejo povzetke prebranega in te tudi revidirajo, o pri dobrih bralcih procesiranje besedila ne poteka samo med branjem, kot so tradicionalno mislili, marveč tudi med kratkimi presledki med branjem in celo po zaključku branja, o razumevanje je trajna, naporna in zahtevna dejavnost, vendar je za dobre bralce hkrati vir zadovoljstva in ustvarjalnosti (Grosman 2006: 73- 74; po Duke, Pearson 2002).

3.3 Motivacija za branje Termin bralna motivacija pomeni, da moramo učence spodbuditi k branju na tak način, da bodo brali z veseljem.
Pomembno vlogo pri tem imajo šole, ki morajo prispevati k temu, da učenci razvijejo interes za branje.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA