Korpus bibliotekarstva

Sakelšek, Simona: Bralne navade dijakov četrtih letnikov gimnazijskega programa ter njihovi pogledi na maturitetno branje. Diplomsko delo. 2009, poved 73 v sobesedilu:



Definicija branja je v Pedagoški enciklopediji (Potkonjak, 1989) opredeljena takole: "Branje pomeni razpoznavati črke (grafeme) v pisani ali tiskani obliki (ki jih izgovarjamo ali pa ne), prehajanje z očmi čez to, kar je napisano ali natiskano, sprejemati informacije (sporočila) iz besedila, prenesti znake pisanega jezika v slušne znake (znake govorjenega jezika). Branje je komunikacijski proces, v katerem besedilo prenaša sporočilo, bralec pa ga prejema" (Potkonjak 1989: 30).

S preučevanjem branja so se sistematično pričeli ukvarjati šele v drugi polovici 19. stoletja v Nemčiji 1 in Franciji 2, kjer so ugotavljali značilnosti zaznavanja v procesu branja, predvsem v povezavi z gibanjem oči pri branju.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA