Korpus bibliotekarstva

Sakelšek, Simona: Bralne navade dijakov četrtih letnikov gimnazijskega programa ter njihovi pogledi na maturitetno branje. Diplomsko delo. 2009, poved 75 v sobesedilu:



S preučevanjem branja so se sistematično pričeli ukvarjati šele v drugi polovici 19. stoletja v Nemčiji 1 in Franciji 2, kjer so ugotavljali značilnosti zaznavanja v procesu branja, predvsem v povezavi z gibanjem oči pri branju.

V začetku 20. stoletja so psihološke osnove branja nasploh, predvsem pa razlike med dobrimi in slabimi bralci ter razlike v značilnostih med glasnim in tihim branjem pri odraslih pričeli raziskovati angleški avtorji, kot so npr. Buswell, Dearborn, Huey in drugi.


Po prvi svetovni vojni se srečamo s prvimi modeli, ki pojasnjujejo potek razvoja bralnih sposobnosti v obliki zaporednih stadijev ali stopenj, težišče preučevanja pa se z zaznavnih procesov premakne na procese razumevanja pri branju in na uporabo različnih metod opismenjevanja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA