Korpus bibliotekarstva

Žumer, Francka: ZAPOSLOVANJE, IZOBRAŽEVANJE IN KARIERA ŠOLSKIH KNJIŽNIČARJEV. Knjižnica 42 (1998) 2-3, stran 207-226, poved 174 v sobesedilu:

Ob pregledu zakonodaje in dejanskega izvajanja v praksi sem ugotovila, da so pomanjkljivosti tako na zakonodajnem kot praktičnem področju, saj šolski knjižničar na zakonodajnem področju ni enakovreden ostalim strokovnim delavcem v šolstvu, predvsem pedagoškim. V nadaljnje aktivnosti za dopolnitev se morajo vključiti vsi organi, skupine in institucije, če želimo, dabomo presegli pomanjkljivosti, ki sem jih omenila, to pa so: - Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo, - predmetna kurikularna komisija za šolske knjižnice, - ZBDS s sekcijo za šolske knjižnice, - strokovna svetovalna služba pri Zavodu republike Slovenije za šolstvo in v Narodni in univerzitetni knjižnici, - in knjižničarji sami s kvalitetnim delom in suverenim nastopanjem v javnosti. Ob prebiranju literature sem ugotovila: - da bo potrebno popraviti in dopolniti obstoječo zakonodajo, predvsem na področju zasposlovanja in izvajanja pripravništva v šolskih knjižnicah, - da nimamo izdelane analize potreb po zaposlovanju dodatnih strokovno usposobljenih kadrov, ki bi bistveno prispevali k promociji šolskega knjižničarstva, - da nimamo izdelane analize potreb po strokovnem usposabljanju in usvajanju novih veščin in metod dela, ki bodo usklajene s kurikularno prenovo knjižničarstva - da nimamo izdelane strategije izobraževanja in strokovnega izpopolnjevanja knjižničarjev v osnovni šoli na pedagoškem, didaktičnem in psihološkem področju, - da nimamo izdelane strategije izobraževanja in strokovnega izpopolnjevanja knjižničarjev v osnovni šoli na bibliotekarskem in informacijskem področju, - da nimamo izdelanega programa specialne didaktike šolskega knjižničarstva, - da obstoječa strokovna literatura obravnava predvsem problematiko zaposlovanja, izobraževanja in napredovanja učiteljev in svetovalnih delavcev, raziskave pa ne vključujejo oz. ne izpostavljajo posebej knjižničarjev niti ni zaslediti termina strokovni delavci, ki vključuje tudi knjižničarja v šolstvu, kar kaže na enega oz. več naslednjih dejavnikov: - nepoznavanje knjižničarjevega dela, - premajhno zavedanje prisotnosti knjižničarjev v procesu vzgoje in izobraževanja s strani drugih soudeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa, - in pomanjkanje visokoizobraženih knjižničarskih kadrov, ki bi pokrivali šolsko knjižničarstvo, na vodilnih delovnih mestih oz. v raziskovalnih organizacijah.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA