Korpus bibliotekarstva

Novljan, Silva: SPLETNE STRANI SLOVENSKIH SPLOŠNIH KNJIŽNIC. Knjižnica 46 (2002) 1-2, stran 45-59, poved 26 v sobesedilu:

Zanimalo nas je: - ali so na spletnih straneh knjižnice ohranile svojo prepoznavnost, nezamenljivost z oblikovanjem vsebine po lokalnih potrebah, s katero zaživi njihova spletna kot izvirnik v globalni primerjavi; - ali so knjižnice učinkovito oblikovale jasen namen in dobro uveljavile svoje prednosti pri izbiri, organizaciji in dostopu virov za potrebe, želje in interese svojih prebivalcev; kako so uporabnike vključile v sodelovanje; - ali vsebina omogoča uporabniku uspešno in učinkovito neodvisno reševanje njegovih problemov, ima dobro načrtovan izbor veljavnih virov in povezav in njihovo varno uporabo, ki krepita zaupanje uporabnika; - kako knjižnica izkorišča prednosti nove tehnologije na področju zagotavljanja neodvisnega iskanja, izbire, vrednotenja in uporabe virov za rešitev uporabnikovega problema, kako podpira uporabnikovo potrebo po raziskovanju in potrebo po obvladovanju teh sposobnosti. 2 Cilj vrednotenja Ugotoviti smo želeli: - kako dobro knjižnica zadovoljuje potrebe svojega okolja oz., kako uresničuje svoj namen; - temeljne slabosti in nevarnosti; - izboljšave, ki bi vodile k uspešnejšemu delu. 3 Metoda dela Upoštevali smo poslanstvo, namen splošne knjižnice (Manifest, 1995; Zakon, 2001), v središču katerega so njeni prebivalci, ki jim skuša z novo tehnologijo ponuditi nove možnosti za neodvisno reševanje problemov s hitro in učinkovito dostopnostjo veljavnih virov in storitev (klasičnih, novih), ki jih je zanje izbrala in organizirala. Izhajali smo iz značilnosti digitalne knjižnice, kakršne nam ponuja Saračević (2001), da je na spletni strani knjižnice primerno ponuditi: - informacije o klasični zbirki knjižničnega gradiva in možnostih njene uporabe, - elektronske publikacije: periodiko, knjige, multimedijo, - zbirke, podatke, ki jih je oblikovala knjižnica v digitalni obliki, - izbrane povezave do določenih področij in vsebin, in dejstva, da knjižnica že pozna potrebe svojega okolja, svoje uporabnike, načine zadovoljevanja njihovih potreb in predpostavke, da je vedenje o tem uporabila pri izboru in organizaciji informacij na spletni strani. Zato smo pričakovali, da bo med informacijami več novih, kakršne niso dostopne v njihovih klasičnih zbirkah, manjšina pa dvojnic; pričakovali smo, da bo knjižnica povečala ponudbo naslovov in ne samo načine dostopa in uporabe že obstoječih in da se bo s koristnimi povezavami predstavila uporabniku kot odprto okno v svet.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA