Korpus bibliotekarstva

Kovač, Miha: MEJE RASTI: NEKAJ KORAKOV K METODOLOGIJI RAZISKOVANJA KNJIŽNEGA ZALOŽNIŠTVA. Knjižnica 46 (2002) 4, stran 43-63, poved 107 v sobesedilu:

V raziskavi Knjiga in bralci IV (Žnideršič et al., 1999) je namreč 61% anketirancev odgovorilo, da kupujejo knjige v knjigarnah - po grobih in avtorju teh vrstic dostopnih ocenah založnikov pa se čez knjigarniško mrežo vrednostno ne proda več kot 30-40% vse slovenske knjižne produkcije. Ne glede na vse svoje morebitne pomanjkljivosti nas torej ta dva podatka opozarjata na najmanj eno pomembno lastnost slovenskega knjigotrštva: prvič, prek knjigarn se zelo verjetno prodajajo cenejše knjige (ki jih kupci zelo verjetno kupujejo impulzivno 18 ), in drugič, slovenski založniki pomemben del svojega prometa ustvarijo s prodajo dražjih knjig, ki svojo pot do kupca najdejo po drugih, neknjigarniških prodajnih kanalih, kot so denimo akviziterska prodaja od vrat do vrat in prodaja po telefonu. Še bolj natančno rečeno, če bi bili odvisni zgolj od knjigarn, bi bil obseg poslovanja slovenskih založnikov vrednostno več kot pol manjši od sedanjega. 2.3.1 Razlogi za slabo knjigarniško prodajo Razlogov za tako stanje je seveda več, slej ko prej pa jih gre iskati v specifični zgodovini slovenskega založništva in v nekaterih demografskih značilnostih Slovenije.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA