Korpus bibliotekarstva

Kovač, Miha: MEJE RASTI: NEKAJ KORAKOV K METODOLOGIJI RAZISKOVANJA KNJIŽNEGA ZALOŽNIŠTVA. Knjižnica 46 (2002) 4, stran 43-63, poved 130 v sobesedilu:

Seveda pa tak pristop zahteva močno računalniško podporo, saj je najprej potrebo izdelati natančno bazo kupcev (pošiljanje knjižnih prospektov tistim, ki knjig sploh ne kupujejo, je namreč stran metanje denarja), nato pa je v računalniški program treba ažurno vnašati podatke o nakupih in nakupnih navadah kupcev, za povrh pa mora biti računalniški program narejen tako, da sam opozori uporabnika, katerim kupcem je primerno ponuditi katero knjigo, in kdaj - glede na potek prodajne akcije - je to smiselno storiti. Vse to v seštevku seveda pomeni, da morajo največji slovenski založniki za prodajo knjig vzdrževati ne le cele čete prodajnikov, ampak tudi veliko vlagati v razvoj in uporabo lastne informacijske tehnologije. 22 Tu se seveda spet srečamo z odsotnostjo podatka o višini izmerljivih prodajnih stroškov, kot so knjigarniški rabati in akviziterske provizije. Po osebnih izkušnjah avtorja pričujočega besedila presegajo stroški akviziterske prodaje (skupaj z izdelavo prodajnih orodij) 50% maloprodajne vrednosti knjige, knjigarniški rabati pa se gibljejo okoli 40%, pri čemer se večina knjig v knjigarnah prodaja komisijsko, kar pomeni, da založniki dobijo denar nekaj mesecev po prodaji, če pa do prodaje ne pride, pa jim knjigarnarji knjigo vrnejo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA