Korpus bibliotekarstva

Kovač, Miha: MEJE RASTI: NEKAJ KORAKOV K METODOLOGIJI RAZISKOVANJA KNJIŽNEGA ZALOŽNIŠTVA. Knjižnica 46 (2002) 4, stran 43-63, poved 137 v sobesedilu:

Poleg tega pa nam že kratek pregled katalogov evropskih knjižnih klubov pokaže, da se ne samo pri nas, ampak po vsej Evropi začenja svojevrstna stagnacija klubske knjižne prodaje, saj v njih - ob knjigah kot glavnem prodajnem artiklu - iz leta v leto več prostora dobivajo drugi medijski nosilci ali celo drugi artikli. Še več: raziskava, ki jo je leta 2002 opravil Center za mednarodno konkurenčnost (Analiza ..., 2002), je pokazala, da se je, glede na raziskavo Knjiga in bralci iz leta 1999, število knjižnih nakupov v Sloveniji zmanjšalo po vseh prodajnih poteh: knjigarniški nakupi so se zmanjšali za 15%, prodaja prek zastopnikov za 19%, po telefonu pa skoraj za polovico; povečala se je le prodaja prek interneta, a je to povečanje zaradi že itak majhnega deleža te prodajne poti glede na celotno prodajo knjig zanemarljivo. Ti negativni prodajni trendi so, skupaj z visokimi vhodnimi stroški in resno stagnacijo posameznih prodajnih poti, v slovenskem založništvu povzročili krizo, ki jo je omenjena raziskava več kot jasno zaznala še z nekaterimi drugimi ekonomskimi kazalci: po letu 1997 beleži slovensko založništvo negativne stopnje rasti (r = -1,8), zmanjševati se je začela akumulacija, ves ta čas se večajo zaloge, ob realizaciji se zmanjšuje tudi bruto dodana vrednost, hkrati pa se v knjižnem založništvu povečuje zaposlenost, ki ob negativni stopnji rasti zmanjšuje produktivnost.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA