Korpus bibliotekarstva
Stopar, K.; Kotar, M.; Pejova, Z.: Izhodišča za uveljavljanje informacijske pismenosti na univerzah v sloveniji: vloga knjižnic na informacijsko pismeni univerzi. Knjižnica 52(2008)4, 39-56, poved 63 v sobesedilu:
Do boljše informacijske pismenosti vseh študentov morajo voditi zahteve študijskega procesa skozi vsa leta visokošolskega izobraževanja, saj zadovoljive informacijske pismenosti ni mogoče doseči samo s posameznimi tečaji. Novljan (2006) med možne ovire za prepočasno uveljavljanje informacijskega opismenjevanja in bibliotekarja kot sodelavca pri tem našteje naslednje razloge: - predavanje z določeno literaturo in seminarji s predpisano literaturo; - seminarji oziroma naloge, ki ne zahtevajo sistematičnega pregleda literature, izvlečkov, ključnih besed, citiranja; - negativno stališče profesorjev do zmožnosti knjižnice, knjižničarja, študenta; Preglednica 1: Storitve knjižnic - organizirano usposabljanje uporabnikov (2007) (Slovenske ..., 2007) * Podatki o individualnem usposabljanju so neprimerljivi, saj knjižnice različno merijo individualno usposabljanje. - akademsko predavanje knjižničarjev, namesto praktičnih izobraževalnih oblik; - uvajanje študentov v
samostojno uporabo knjižnice sredi študija ali na koncu, namesto že na začetku, kot pogoj za dobre ocene; - splošen program informacijskega opismenjevanja, namesto da je ta prilagojen vsebini študija; - nepravilne metode informacijskega opismenjevanja, ki ne gradijo na postopnem poglabljanju znanja; - neustrezna izbira poti in metod raziskovalnega in študijskega dela ob pomoči knjižnice; - premalo raziskav, projektov, ki vključujejo znanje in sodelovanje več strok; - profesorjevo slabo poznavanje knjižnice in literature za njegov predmet; - odsotnost sodelovanja profesorjev pri oblikovanju programa informacijskega opismenjevanja; - odsotnost sodelovanja profesorjev in knjižničarjev pri izvedbi programa informacijskega opismenjevanja. Za uspešno izvajanje programov informacijske pismenosti je pomembna podpora vodstva fakultete in pedagoških delavcev.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani