Korpus bibliotekarstva

Žumer, F.: Bibliografija objav o šolskih knjižnicah v bibliotekarskih in pedagoških serijskih publikacijah v letih 1945 do 1999. Magistrsko delo, 2001, poved 300 v sobesedilu:

II BIBLIOGRAFSKI DEL 8 OBLIKOVANJE PODATKOVNE ZBIRKE - BIBLIOGRAFIJE OBJAV 8. 1 Zbiranje in izbiranje gradiva Objave o šolskih knjižnicah smo poiskali v bibliotekarskih in pedagoških serijskih publikacijah 33, ker menimo, da so objave o šolskih knjižnicah na obeh strokovnih področjih. Po Idejnem načrtu šolskih knjižnic (1995) so temeljne naloge šolske knjižnice naslednje: o šolska knjižnica dela po programu dela šolske knjižnice, ki je sestavni del letnega načrta šole, saj knjižnica sodeluje pri načrtovanju in izvajanju celotnega dela šole: o podpira cilje šole, o skupaj z učitelji in predmetnimi aktivi sodeluje pri učnem načrtu šole pri preskrbi z ustreznimi knjižničnimi gradivi in informacijskimi viri, o sodeluje pri učenju uporabe knjižničnega gradiva in informacijskih virov, o sodeluje pri samostojnem učenju učencev, o navaja učence na samostojno uporabo knjižničnega gradiva in informacijskih virov; o šolska knjižnica opravlja temeljno knjižnično dejavnost: o sistematično zbira, strokovno obdeluje, hrani knjižnično gradivo, o predstavlja knjižnično gradivo, o motivira učence in učitelje za uporabo gradiva, o daje svoje gradivo, informacije in opremo v uporabo vsem udeležencem vzgojno- izobraževalnega procesa; o šolska knjižnica je prostor za učenje različnih spretnosti: o učenje spretnosti uporabe knjižnice - iskanje, pridobivanje informacij in gradiva, o učenje in seznanjanje uporabnikov knjižnice s sistemom ureditve knjižnice, knjižničnega gradiva in možnosti dostopa do gradiva, o učenje o vrstah knjižničnega gradiva in učenje uporabe ustrezne tehnologije za prikaz njene vsebine, o navajanje učencev za uporabo informacijskih virov za splošno, specialno in tekoče informiranje - splošna referenčna zbirka - enciklopedije, slovarji, bibliografije, almanahi, periodika, katalogi, podatkovne zbirke itd. o učenje bibliografske strukture virov in njihove interpretacije, uporabe in navajanja - avtor, naslov, podnaslov, vsebinsko kazalo, izdaja, letnica izida, založba, predgovor, povzetek, stvarno kazalo, dodatek dokumentov in grafičnih prilog, ilustracije, seznam literature, dodatek okrajšav, kratic, opomb, citatov, naslovi poglavij, o sodelovanje pri učenju raziskovalnih in referenčnih spretnosti - izbiro predmeta raziskovanja, določitev teme raziskovanja, pristop k raziskovanju, izbira strategije iskanja informacij in gradiva, raziskovanje primarnih in sekundarnih virov, citiranje, izdelava referenčnega sistema, ocenitev raziskovalnega dela, o sodelovanje knjižnice pri navajanju na samostojno učenje, o učenje in navajanje učencev na uporabo računalniške tehnologije za pridobivanje in uporabo informacij. 33 Pod pojmom serijska publikacija razumemo publikacijo (na kateremkoli mediju), ki izhaja v intervalih redno ali neredno v zaporednih zvezkih in pri kateri so za posamezne zvezke značilni raznovrstni prispevki različnih avtorjev, z navedbo oblike številčenja in/ali pogostosti izhajanja ali dopolnjevanja oz. številčnimi in časovnimi oznakami in se nadaljuje brez predvidenega konca oz. obdobje izhajanja ni vnaprej omejeno (ISBD(S), 1997; Serijske, 1998).

Iz razvida temeljnih nalog šolske knjižnice sta razvidni pedagoška in bibliotekarska dejavnost šolske knjižnice, ki v harmoničnem usklajevanju in dopolnjevanju omogočata optimalne pogoje za izobraževanje informacijsko pismenih posameznikov.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA