Korpus bibliotekarstva

Verlič, Z.: Statistika in ugotavljanje uspešnosti delovanja šolskih knjižnic. Magistrsko delo, 2004, poved 130 v sobesedilu:

Cilji sodobne šolske knjižnice (povzeto po Idejni, 1995, str. 12-13): o podpira cilje šole, ki jih morajo zaposleni dobro poznati, da lahko sodelujejo pri izobraževanju in samostojnem učenju učencev; o je integrirana v življenje in delo šole in deluje v skladu s potrebami udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa šole; o učencem in učiteljem zadovoljuje njihove informacijske in kulturne potrebe; o sodeluje pri uresničevanju programa dela šole z ustreznim izborom knjižničnega gradiva in s programom dela; o nudi možnosti za motiviranje učencev za branje in učenje; o povezuje se v knjižnični informacijski sistem z enotno strokovno obdelavo knjižničnega gradiva, razvija medknjižnično izposojo in skrbi za pretok informacij; o vzgaja samostojnega in aktivnega uporabnika knjižnice, ki bo uporabo knjižnic trajno vključeval v svoje življenje. Temeljne naloge šolske knjižnice so (prav tam, str. 13): o vodenje in organizacija dela knjižnice: šolska knjižnica dela po programu dela, ki je sestavni del letnega delovnega načrta šole, saj knjižnica sodeluje pri načrtovanju, izvajanju in vrednotenju celotnega življenja in dela šole: o podpira cilje šole, o skupaj z učitelji in strokovnimi aktivi sodeluje pri uresničevanju učnega načrta, pri preskrbi z ustreznimi knjižničnimi gradivi in informacijskimi viri, o sodeluje pri načrtovanju programov za širjenje in bogatenje dela v razredu, o učence in učitelje navaja na uporabo knjižničnega gradiva, o sodeluje pri samostojnem učenju učencev, o navaja učence na samostojno uporabo knjižničnega gradiva in informacijskih virov; o temeljna knjižnična dejavnost: o sistematično zbira, strokovno obdeluje in hrani knjižno in drugo knjižnično gradivo, o predstavlja knjižnično gradivo in knjižnico z uporabo različnih aktivnosti in gradiv, o motivira učence in učitelje za uporabo knjižnice in njenega gradiva, o daje svoje gradivo, informacije in opremo v uporabo udeležencem vzgojnoizobraževalnega procesa; o učenje učnih spretnosti in razvijanje sposobnosti: o učenje spretnosti uporabe knjižnice, ki obsega iskanje in pridobivanje informacij in gradiva, o učenje in seznanjanje uporabnikov knjižnice s sistemom ureditve knjižnice, knjižničnega gradiva in možnostmi dostopa do gradiv, ki jih knjižnica sama ne hrani, o navajanje učencev na uporabo informacijskih virov za splošno, specialno in tekoče informiranje, t.j. splošne referenčne zbirke, ki obsega enciklopedije, slovarje, bibliografije, almanahe, periodiko, kataloge, podatkovne zbirke, idr. o učenje bibliografske strukture virov in njihove interpretacije, uporabe in navajanja: avtor, naslov, podnaslov, vsebinsko kazalo, izdaja, letnica izida, založba, predgovor, povzetek, stvarno kazalo, dodatek dokumentov in grafičnih prilog, ilustracije, seznam literature, dodatek okrajšav, kratic, opomb, citatov, naslovi poglavij, o sodelovanje pri učenju raziskovalnih in referenčnih spretnosti: izbira predmeta raziskovanja, določitev teme raziskovanja, pristop k raziskovanju, izbira strategije iskanja informacij in gradiva, predelava gradiva, raziskovanje primarnih in sekundarnih virov, citiranje, izdelava referenčnega sistema, ocenitev raziskovalnega dela, o sodelovanje knjižnice pri navajanju na samostojno učenje: pragmatično branje, gledanje, poslušanje, pisanje; literarno in estetsko branje, gledanje, poslušanje; kreativno pisanje, o učenje in navajanje učencev na uporabo računalniške in komunikacijske tehnologije za pridobivanje in uporabo informacij. ALA v dokumentu Information power opredeljuje poslanstvo in cilje šolske knjižnice (Information, 1998): Poslanstvo programa šolske knjižnice je v zagotavljanju pogojev, v katerih učenci in učitelji učinkovito uporabljajo ideje in informacije.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA