Korpus bibliotekarstva

Badovinac, B.: VPLIV POSTMODERNIZMA NA TEORIJO BIBLIOTEKARSTVA IN INFORMACIJSKE ZNANOSTI. Magistrsko delo, 2008, poved 1555 v sobesedilu:

Tako klasične spomine (knjižnice, ipd.) kot tudi banke podatkov povezujejo z inteligentnimi terminali, ki so na voljo študentom?. 134 Hkrati s statusom informacije kot blaga, je opazen tudi poudarek na cenejših produktih. Specifično se za rabo svetovngae spleta ugotavlja pomanjkanje tehnik analize in ocenjevanja. 135 Bolj kot na vsebini je poudarek na videzu in posledičnemu dejstvu, da je informacija nujna za študijske obveznosti, ne da bi se pri tem postavljala vprašanja kakovosti in vrednosti. 136 Ker postmoderna perspektiva poudarja subjektivno razmišljanje, se pojavi problem integracije, ki zahteva kritično razmišljanje. 137 Npr. stik en-na-enega in omogočanje referenčne pomoči tudi v drugih prostorih knjižnice; čim več servisov in aplikacij na enem uporabniškem terminalu in manj restriktivnosti glede dostopa do Interneta, možnost pošiljanja čim večih različnih zahtevkov iz istega računalnika, 24-urna odprtost vsaj določenega tipa knjižnice, spodbujanje kritičnega razmišljanja in rabe knjižnic tudi v predavalnicah in v okviru pedagoških vsebin, aktivni in sproščeni referenčni pogovor, pri čemer se ne vzpostavlja avtoritativnega odnosa - ?boga?;,knjižničar naj ne odpira preveč različnih raziskovalnih front in naj preverja razvoj posameznih informacijskih potreb, referenčni pogovor in konzultacija zahteva čas, izpostavljanje problematik raziskovalnega procesa in pogovor o tem s študenti; vzpodbujanje povratnih informacij, upoštevajoč tudi alternativne vloge zaposlovanja študentov kot je npr. računalniški svetovalec, recenzent raziskovalnih nalog. 138 Promocija servisov, predvsem oddaljenega dostopa, podaljševanja, rezervacije, svetovanja, itn., identifikacija študentskega ?trga? za promocijo teh servisov, možnost ponujanja storitev izven knjižnice, kot so npr. študijski oddelki; elektronski referenčna pomoč in uporaba različnih aplikacij npr. e-pošte in video konferenc, omogočanje dodatne vrednosti informacijskih virov in sodelovanje na različnih projektih. 139 Predvsem sodelovanje na vseh stopnjah raziskovalnega procesa, ki povečuje tudi študentovo samozavest in individualnost.

Osrednja ideja postmodernistične informacijske pismenosti v BIZ je tako kritičnost, ki še vedno temelji na obstoječi knjižničarski praksi, pri čemer študije povečini determinirajo uporabnike kot potrošnike izključno svetovnega spleta (Buchman, 2006).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA