Korpus bibliotekarstva

Vilar, P. Vrednotenje in načrtovanje uporabniških vmesnikov sistemov za poizvedovanje na osnovi proučevanja vedenja pri poizvedovanju. Doktorska disertacija, 2007 (avtoričin preprint), poved 206 v sobesedilu:



Uporabniki imajo pri delu s sistemi za poizvedovanje pogosto različne težave, ki so velikokrat povezane s pomanjkanjem izkušenj ali znanja poizvedovanja ali so posledica slabega načrtovanja sistema. Shneiderman, 1998, Nickerson, 1999 in tudi drugi kot težavne navajajo začetek in/ali zaključek dela s sistemom, uporabo funkcij, ukazov in drugih načinov komuniciranja s sistemom, pomanjkanje pomoči in informacij o sistemu, pa tudi dinamiko sistema, odzivni časom ter prekinitve s strani sistema, notranjo nekonsistentnost ter razlike ali podobnosti drugim sistemom.

Za uporabnike sistemov za poizvedovanje velja nekaj splošnih pravil, ki jih povzema Marchionini (1992): - usmerjeni so v reševanje svojih informacijskih problemov (torej ne v pridobivanje referenc temveč primarno v iskanje odgovorov), - pri tem so pripravljeni vložiti čim manj napora (Zipfov zakon) in celo porabiti več časa, če to pomeni manjšo kompleksnost postopkov, - pozitivno se odzivajo na vmesnike, ki so prijetni in/ali zanimivi.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA