Korpus bibliotekarstva
Vilar, P. Vrednotenje in načrtovanje uporabniških vmesnikov sistemov za poizvedovanje na osnovi proučevanja vedenja pri poizvedovanju. Doktorska disertacija, 2007 (avtoričin preprint), poved 339 v sobesedilu:
V splošnem velja, naj ima uporaben, uporabniško prijazen in učinkovit uporabniški vmesnik sistema za poizvedovanje značilnosti, ki jih med drugimi omenjajo Weinschenkova in druge (1997), Rowleyeva in Slack-ova (1998), Shneiderman (1998), Nielsen (1994, 1999), Johnson (2000): - biti mora nezahteven za uporabo, - omogočati mora hitro in enostavno učenje oziroma spoznavanje, - uporabnika ne sme preobremenjevati s kognitivnimi obremenitvami (pomnjenjem, odločanjem, ipd.), - zbujati mora občutek nadzora nad sistemom, - biti mora konsistenten in razumljiv, - informacije mora predstaviti na logičen in sistematičen način, njihova količina naj ne bo ne prevelika ne premajhna - "oproščati" mora uporabnikove napake, oziroma biti do njih karseda toleranten, - vsebovati mora kakovostna in razumljiva navodila in različne vrste pomoči, - omogočati mora čim bolj neovirano gibanje po "prostoru" sistema za poizvedovanje, - omogočati mora enostavno izvajanje poizvedovanja, dela z zadetki in
drugih akcij, - omogočati mora možnost izbire, kako bo uporabnik izvedel določeno akcijo, - uporabnik mora vedno imeti možnost, da se vrne korak nazaj ali razveljavi svoj zadnji ukaz, - uporabnik mora v vsakem trenutku vedeti, na katerem mestu v sistemu se nahaja, in kaj lahko v določenem trenutku stori, - uporabniku ni potrebno podrobno poznati delovanja sistema, da bi ga lahko uspešno uporabljal.
Za uporabnike velja, da so usmerjeni v vsebino svojega dela, zato niso zelo pozorni na vizualne elemente uporabniškega vmesnika (npr. oblikovne ali barvne značilnosti). Predvsem si želijo učinkovita orodja za poizvedovanje, ki jih lahko uporabljajo s čim manjšim naporom.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani