Korpus bibliotekarstva
Vilar, P. Vrednotenje in načrtovanje uporabniških vmesnikov sistemov za poizvedovanje na osnovi proučevanja vedenja pri poizvedovanju. Doktorska disertacija, 2007 (avtoričin preprint), poved 615 v sobesedilu:
Med pristope, ki jih posameznik uporablja pri študiju, tako prištevamo (Peklaj, 1995b): - usmerjenost k dosežkom Zanjo so značilni dober smisel za organizacijo študija, tekmovalnost in želja po dosežkih. - usmerjenost k smislu in pomenu Taki imajo izrazito notranjo motivacijo in k študiju pristopajo globinsko. - usmerjenost v reprodukcijo Taki posamezniki se učijo mehanično, na pamet, torej je zanje značilen površinski pristop, zunanja motivacija ter vezanost na zahteve študija. - celostni pristop Posamezniki, ki se učijo celostno, so usmerjeni v razumevanje in povezovanje ter tudi hitro oblikovanje zaključkov. - zaporedni pristop Za takšne posameznike je značilna logičnost, pozornost na podrobnosti in previdnost pri zaključevanju. - elastični pristop Tudi te posameznike označuje usmerjenost v logičnost, poleg tega pa tudi v iskanje smisla in pomena v snovi, ki jo študirajo, ter razumevanje in povezovanje. - neuspešni pristop Označuje ga usmerjenost v memoriranje ter
prehitro in neprevidno oblikovanje zaključkov.
Seveda vsak posameznik izraža različno nagnjenost k posameznemu pristopu oziroma dimenziji, seveda pa tudi uporablja različne kombinacije pristopov. Na podlagi nekaterih med njimi je mogoče oblikovati dodatno dimenzijo napoved študijskega uspeha, ki je kombinacija elastičnega pristopa in dobrih študijskih navad brez elementov, ki vplivajo na slab študijski rezultat.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani