Korpus bibliotekarstva

Vilar, P. Vrednotenje in načrtovanje uporabniških vmesnikov sistemov za poizvedovanje na osnovi proučevanja vedenja pri poizvedovanju. Doktorska disertacija, 2007 (avtoričin preprint), poved 880 v sobesedilu:

Videli smo, da na informacijsko vedenje vplivajo kognitivni, zaznavni, motorični in čustveni dejavniki, obenem pa so povezani tudi s preferencami, kot je npr. posameznikova izbira poklica oziroma stroke. Novejše raziskave so se torej usmerile v raziskovanje človeških dejavnikov v informacijskem vedenju (odkrivanju, pridobivanju in uporabi informacij) oziroma v proučevanje in povezovanje elementov, kot so značilnosti uporabnikov, individualne razlike, uporaba in zagotavljanje informacij, vrednotenje in načrtovanje sistemov za poizvedovanje.

Govorimo torej o različnih področjih proučevanja, med katerimi raziskovalci (npr. Chen, Czerwinski in Macredie, 2000, Tenopir, 2003) omenjajo: - uporabo informacij - kaj ljudje berejo ali iščejo, kako izbirajo, kako uporabijo informacije; - potrebe, zadovoljstvo uporabnikov - kaj ljudje nameravajo iskati, kako izrazijo te svoje potrebe, kako se te potrebe sčasoma spremenijo; - analizo in modeliranje vedenja uporabnikov, iskalnih strategij, načinov navigacije - kako zasnujejo iskanje, kako komunicirajo s sistemi in posredniki, kako se te strategije/to komuniciranje spreminjajo, kakšen je njihov stil iskanja, na kakšne težave naletijo, kako lahko strokovnjaki pomagajo v tem procesu, ipd.; - uporabnost, uporabniška prijaznost sistemov za poizvedovanje. - dejavnike, ki vplivajo na iskalne strategije, zaznave ali načine komunikacije - kako značilnosti uporabnikov in individualne razlike (denimo povezane s kognitivnimi ali učnimi stili, vedenjskimi vzorci, izkušnjami, ipd.), čustveni in situacijski dejavniki vplivajo na posameznikov cilj iskanja ali zaznavanje sistema za poizvedovanje, načine uporabe informacij ali zadovoljstvo uporabnika s postopkom ali rezultatom; V uporabniških študijah lahko ugotavljamo in proučujemo postopke, ki jih uporabniki uporabljajo pri svojem delu ali za katere trdijo, da jih uporabljajo, ter preference uporabnikov oziroma preference, za katere trdijo, da jih imajo (Tenopir, 2003).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA