Korpus bibliotekarstva
Ambrožič, Melita: STROKOVNE KVALIFIKACIJE IN AKREDITACIJA IZOBRAŽEVALNIH PROGRAMOV V KNJIŽNIČARSTVU. Knjižnica 41 (1997) 2-3, stran 265-287, poved 295 v sobesedilu:
Omenili bomo le nekaj možnih sprememb: doba usposabljanja za kadre, ki se zaposlujejo v knjižnicah in niso več pripravniki ali so bili zaposleni v drugih strokah, ne more trajati le tri mesece, ampak bi morala biti izenačena vsaj z dobo, predpisano za pripravnike v knjižničarstvu; program pripravništva ZOD oz. usposabljanja za delo v stroki se mora razlikovati za kadre z diplomo s področja knjižničnih in informacijskih žnanosti in tiste, ki so končali šolanje v drugih strokah; strokovni izpit naj bo državni izpit, ki sam po sebi še ne daje strokovnega naziva, je le pogoj za vstop v stroko; uvede se lahko register strokovno usposobljenih kadrov in mentorjev; pogoji za napredovanje v stroki morajo biti primerljivi s tistimi, ki veljajo v znanosti, na univerzi; uvesti je treba drugačne nazive za kvalifikacije, kajti dosedanji se prekrivajo z nazivi končane formalne izobrazbe itd. Nedvomno je torej treba sistem pridobivanja kvalifikacij bibliotekarske stroke
posodobiti, niso pa še ustvarjeni pogoji, da bi lahko sledili angloameriškemu modelu, temelječem na akreditaciji izobraževalnih programov in odločilni vlogi bibliotekarskih društev pri oblikovanju in izvajanju izobraževalne politike na področju knjižničarstva. Razvoj visokošolskega ter permanentnega izobraževanja na področju knjižničnih in informacijskih znanosti ter krepitev vloge strokovnega društva 34 se dolgoročno zdi prava usmeritev, kajti skrb za kvalificiranost kadrov v knjižničarstvu mora biti primarna skrb stroke.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani