Korpus bibliotekarstva
Bošnjak, Blanka: VLOGA MLADINSKIH KNJIŽNIČARJEV PRI RAZVIJANJU BRALNIH INTERESOV MLADIH. Knjižnica 41 (1997) 2-3, stran 141-154, poved 94 v sobesedilu:
Od slikanice do literarne teorije Ken Watson 14, priznan avstralski strokovnjak na področju mladinske književnosti in literarne teorije, je razvil model branja slikanic od otroštva pa do pozne adolescence - do 18. leta starosti, kar pozneje navezuje na literarnoteoretična znanja. Njegovi argumenti za tovrstno navezavo so naslednji: - kombinacija besed in slik je najobičajnejša oblika komunikacije v današnjem svetu; - bralci bi morali razvijati spretnosti interpretacije vizualnih predstav ob določenem besedilu in analizo vpliva le-teh na proces branja; - bralci bi morali s pomočjo analize dojeti, da je pomen vizualnih predstav zelo močno povezan s kulturo, iz katere izhajajo, npr. v slikanici z naslovom "Dajmo psu ime" - Give a Dog a Name (Barrie Wade in David Parkins) - se pojavi v neki družini pes, za katerega ne vedo, kako mu je ime, in ga zatem želijo priklicati z raznimi imeni, pes pa se ne odzove vse do takrat, ko ga stari oče pokliče z imenom ženskega
spola - pes je pravzaprav psička in zato ni reagirala na množico pasjih imen moškega spola. Bralni proces je torej v povezavi z bralčevim doživljanjem sveta: 1) sestavljanje grafičnih znakov ter sintaktičnih in semantičnih povezav - za to je potrebno bralčevo brezpogojno obvladovanje jezika in bralnih tehnik; 2) napoved pomena na osnovi zbranih povezav; 3) testiranje napovedi; 4) potrditev napovedi in morebitne korekture, če je potrebno.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani