Korpus bibliotekarstva

Ambrožič, Melita: UGOTAVLJANJE USPEŠNOSTI DELOVANJA KNJIŽNIC : VISOKOŠOLSKE KNJIŽNICE (1. DEL). Knjižnica 44 (2000) 3, stran 101-135, poved 145 v sobesedilu:

Avtorji priročnika za visokošolske knjižnice (Van House, 1990, str. 6) navajajo, da lahko za potrebe evalvacije knjižnic uporabimo splošni sistemski model. V modelu predstavljajo vložene vire viri, ki izhajajo iz širšega okolja (zaposleni, oprema, gradivo, finance); procese predstavljajo aktivnosti, s katerimi spreminja knjižnica vire v rezultate dela (npr. procesi nabave, katalogizacije, referenčne dejavnosti); rezultati dela so proizvodi in storitve, ki jih je ustvarila knjižnica; vpliv na okolje so učinki rezultatov dela knjižnice na okolje (npr. stopnja, s katero je knjižnica vplivala na uspeh študentov, na višji nivo izobrazbe, na boljšo izrabo prostega časa ipd.); okolje je širši kontekst, ki zagotavlja vire, konzumira rezultate dela in vpliva na odločanje v sistemu (med drugimi sodi vanj tudi matična organizacija npr. univerza); povratne informacije prihajajo tako iz sistema samega kot iz širšega okolja in pomagajo knjižnici izboljšati njeno dejavnost, rezultate dela ter uspešnost pri zagotavljanju potrebnih virov 9. Evalvacija knjižnice kot sistema mora temeljiti na znanstveni metodi.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA