Korpus bibliotekarstva

knjižnica (5.298-5.397)


ciljem matičnega visokošolskega zavoda, da bo      knjižnica      lahko ovrednotila svoj prispevek k njihovi uresničitvi  M ISSVK_2011 2768
Pri odločanju o kazalcih in kazalnikih naj bo      knjižnica      pozorna, da bo izbor zagotavljal uravnoteženo  M ISSVK_2011 2769
evalvacijo glede na naslednje vidike: finančnega (ali      knjižnica      posluje stroškovno uspešno, tj. učinkovito),  M ISSVK_2011 2769
poslovanja s strankami/uporabniki (kako uspešno      knjižnica      zadovoljuje potrebe in pričakovanja uporabnikov  M ISSVK_2011 2769
rasti oziroma potencialov knjižnice (ali imajo      knjižnica      in njeni zaposleni sposobnosti za soočenje z  M ISSVK_2011 2769
Podatke za kazalce in izračun kazalnikov lahko      knjižnica      pridobi iz že obstoječih virov (npr. nacionalne  M ISSVK_2011 2770
knjižnicami le v primeru, da ima za primerjave izbrana      knjižnica      ali skupina knjižnic podobno poslanstvo, cilje  M ISSVK_2011 2771
všteto osebje, ki je še dodatno potrebno, če      knjižnica      upravlja univerzitetne medije (npr. radio, časopisi  M ISSVK_2011 2793
manj kot 50 % EPZ vpisanih študentov, naj bi      knjižnica      imela 1 čitalniško mesto na vsakih 5 študentov  M ISSVK_2011 2797
večina študentov kolidža stanuje v kampusu, naj bi      knjižnica      kolidža imela 1 čitalniško mesto na vsake 4 študente  M ISSVK_2011 2797
številu EPZ vpisanih študentov, pri čemer naj bi      knjižnica      na študenta dobila minimalno $500 (358 EUR).  M ISSVK_2011 2805
je možno gradivo trajno rezervirati, naj ima      knjižnica      vsaj en izvod naslova na vsakih 25 študentov  M ISSVK_2011 2822
od števila opravil ter storitev, ki jih ponuja      knjižnica      in od delovnih obremenitev.Načeloma naj bi bili  M ISSVK_2011 2828
delovni prostor; na 1 EPZ knjižničarja naj bi      knjižnica      imela 4,7 m 2 (50 kvadratnih čevljev) prostora  M ISSVK_2011 2830
2000 študentov po 1 knjižnični delavec. Če je      knjižnica      odprta daljši ali krajši čas, se število zaposlenih  M ISSVK_2011 2845
tedenske odprtosti/40). Po drugem merilu naj ima      knjižnica      1 knjižničnega delavca na 200 zaposlenih na članici  M ISSVK_2011 2846
standarda ISO 2789). Po četrtem merilu pa naj bi      knjižnica      imela še po 1 knjižničnega delavca na 2700 bibliografskih  M ISSVK_2011 2848
zavod ima knjižnico v okviru svojih prostorov -      knjižnica      zavoda ima ustrezne prostore za visokošolsko  M ISSVK_2011 3101
uporabnike z dostopom do svetovnega spleta -      knjižnica      zavoda ima ustrezen izbor knjižničnega gradiva  M ISSVK_2011 3101
v nacionalni vzajemni bibliografski sistem -      knjižnica      gradi digitalno knjižnico oz. z lastnimi digitalnimi  M ISSVK_2011 3101
sodeluje v digitalni knjižnici druge organizacije -      knjižnica      zavoda usklajuje svoje aktivnosti z univerzitetno  M ISSVK_2011 3101
svoje aktivnosti z univerzitetno knjižnico -      knjižnica      zavoda ima zaposlene strokovne delavce z univerzitetno  M ISSVK_2011 3101
EPZ) o pogodbeno, honorarno (število v EPZ) -      knjižnica      zavoda ima urnik prilagojen potrebam ciljne skupine  M ISSVK_2011 3101
prilagojen potrebam ciljne skupine uporabnikov -      knjižnica      zavoda nudi uporabnikom: o izposojo knjižničnega  M ISSVK_2011 3101
izposojo o uporabo elektronskih virov na daljavo -      knjižnica      zavoda skrbi za izobraževanje ter informacijsko  M ISSVK_2011 3101
ter informacijsko opismenjevanje uporabnikov -      knjižnica      zavoda ima sodelavce, usposobljene za vodenje  M ISSVK_2011 3101
bibliografij zaposlenih na visokošolskem zavodu -      knjižnica      je vpisana v Razvid knjižnic PRILOGA 3: ANKETNI  M ISSVK_2011 3101
uspešnosti delovanja knjižnic? 11. Ali se vaša      knjižnica      pri svojem delovanju srečuje s kakšnimi težavami  M ISSVK_2011 3118
visokošolskih knjižnic vprašanje 11 Ali se vaša      knjižnica      pri svojem delovanju srečuje s kakšnimi težavami  M ISSVK_2011 3124
gradiva. Upoštevati dejstvo, da visokošolska      knjižnica      opravlja ne samo knjižnično ampak tudi informacijsko  M ISSVK_2011 3131
sistematične evalvacije dejavnosti, v okviru katere bo      knjižnica      vrednotila svojo uspešnost, učinkovitost in kakovost  M ISSVK_2011 3157
vpliva, ki ga ima njeno delovanje na okolje, bo      knjižnica      lahko realno ocenila uresničevanje svojega poslanstva  M ISSVK_2011 3157
zavoda. V procesu evalvacije bo visokošolska      knjižnica      uporabila različne metode in orodja, tako kvalitativna  M ISSVK_2011 3158
anketnih raziskav, opazovanj, dnevnikov itd.,      knjižnica      jih mora spodbujati tudi k pisnemu in ustnemu  M ISSVK_2011 3160
kazalcev in kazalnikov, ki jih lahko visokošolska      knjižnica      uporabi pri evalvaciji svoje dejavnosti (Priloga  M ISSVK_2011 3163
zavodov (Priloga 5.3). Rezultate evalvacije lahko      knjižnica      uporabi za spremljanje svojega razvoja, za potrebe  M ISSVK_2011 3164
Raziskovalnih metod in orodij, ki jih lahko      knjižnica      uporabi za potrebe evalvacije, ne navajamo, saj  M ISSVK_2011 3165
glede na naslednje vidike: finančnega - ali      knjižnica      posluje stroškovno uspešno oziroma učinkovito  M ISSVK_2011 3167
poslovanja s strankami/uporabniki - kako uspešno      knjižnica      zadovoljuje potrebe in pričakovanja uporabnikov  M ISSVK_2011 3167
rasti oziroma potencialov knjižnice - ali imajo      knjižnica      in njeni zaposleni sposobnosti za soočenje z  M ISSVK_2011 3167
Podatke za izračun kazalcev in kazalnikov lahko      knjižnica      pridobi iz že obstoječih virov (npr. nacionalna  M ISSVK_2011 3168
knjižnic le v primeru, da ima za primerjave izbrana      knjižnica      ali skupina knjižnic podobno poslanstvo, cilje  M ISSVK_2011 3169
poslanstvo in cilji knjižnice 1.1 Visokošolska      knjižnica      je pravna oseba ali njena organizacijska enota  M ISSVK_2011 3170
Glede na status lahko deluje kot univerzitetna      knjižnica,      kot organizacijska enota visokošolskega zavoda  M ISSVK_2011 3171
samostojnega visokošolskega zavoda. 1.2 Visokošolska      knjižnica      je v prvi vrsti namenjena zadovoljevanju informacijskih  M ISSVK_2011 3171
dokumentacijsko in informacijsko delo. 1.4 Visokošolska      knjižnica      mora imeti jasno opredeljeno, razumljivo in javno  M ISSVK_2011 3171
ter način njihovega uresničevanja visokošolska      knjižnica      podrobneje opredeli v svojih programskih dokumentih  M ISSVK_2011 3172
akademske skupnosti. Navedeno poslanstvo naj      knjižnica      upošteva pri oblikovanju ciljev ter načrtovanju  M ISSVK_2011 3173
itd. 1.8 Poslanstvo in cilje mora visokošolska      knjižnica      redno preverjati ter po potrebi posodabljati  M ISSVK_2011 3175
morajo biti opredeljene pisno. 2.4 Visokošolska      knjižnica      je pod vodstvom direktorja/vodje sama odgovorna  M ISSVK_2011 3178
visokošolske knjižnice morata biti učinkovita, tako da      knjižnica      z vloženimi viri kar najbolj uspešno dosega zastavljene  M ISSVK_2011 3179
in njenim okoljem/uporabniki. 2.9 Visokošolska      knjižnica      mora imeti izdelane pisne politike in navodila  M ISSVK_2011 3184
proizvodov za uporabnike. Politike in navodila mora      knjižnica      redno preverjati in posodabljati. 3.Načrtovanje  M ISSVK_2011 3185
dejavnosti. 3.2 V strateškem načrtu visokošolska      knjižnica      opredeli razvojne cilje in strategije za njihovo  M ISSVK_2011 3188
dopolnjevati. 3.3 V letnem načrtu dela visokošolska      knjižnica      opredeli letne cilje in aktivnosti za njihovo  M ISSVK_2011 3190
V pisnem letnem poročilu o delu visokošolska      knjižnica      vodstvu visokošolskega zavoda in uporabnikom  M ISSVK_2011 3191
uresničevanja poslanstva in ciljev mora visokošolska      knjižnica      ocenjevati redno in sistematično.V evalvacijskem  M ISSVK_2011 3191
rezultati delovanja knjižnice 239. 3.6 Visokošolska      knjižnica      mora v skladu z veljavno zakonodajo, standardi  M ISSVK_2011 3194
delovanja. 3.7 Za potrebe evalvacije naj visokošolska      knjižnica      uporabi kvalitativne ali kvantitativne mere uspešnosti  M ISSVK_2011 3195
neuporabnikov in širšo javnost. 3.8 Visokošolska      knjižnica      naj za potrebe primerjalnega presojanja izbere  M ISSVK_2011 3198
zavodov za primerjalne analize dobrih praks, naj jo      knjižnica      določi sama.Pri tem mora biti pozorna na primerljivos  M ISSVK_2011 3199
svoje primerjalne skupine knjižnic visokošolska      knjižnica      opredeli "točke primerjave", na osnovi katerih  M ISSVK_2011 3200
redno ponavljajočem se) izvajanju primerjav mora      knjižnica      uporabljati ista merila in kriterije vrednotenja  M ISSVK_2011 3202
in proizvodi, ki jih v procesih dela ustvarja      knjižnica      s pomočjo vloženih virov, npr. izposojeno gradivo  M ISSVK_2011 3202
drugih informacijskih virov, ki jih zagotavlja      knjižnica,      vrste in obsega storitev ter števila knjižničnega  M ISSVK_2011 3212
števila knjižničnega osebja. 4.5 Visokošolska      knjižnica      mora imeti za svoje delovanje na razpolago različne  M ISSVK_2011 3212
knjižnice in ostali prostori. 4.6 Visokošolska      knjižnica      mora uporabnikom zagotoviti prostore tako za  M ISSVK_2011 3212
nesreč. 5. Knjižnični delavci 5.1 Visokošolska      knjižnica      mora imeti ustrezno število in strukturo zaposlenih  M ISSVK_2011 3219
obseg in zahtevnost programa, ki ga zagotavlja      knjižnica,      število in strukturo potencialnih uporabnikov  M ISSVK_2011 3222
drugih informacijskih virov, ki jih zagotavlja      knjižnica      in vrsto ter obseg informacijskih storitev,   M ISSVK_2011 3222
število in lokacijo prostorov, ki jih uporablja      knjižnica      pri izvajanju svoje dejavnosti, število ur odprtosti  M ISSVK_2011 3222
Financiranje in proračun knjižnice 6.1 Visokošolska      knjižnica      predstavlja eno od pomembnih naložb visokošolskega  M ISSVK_2011 3229
drugih informacijskih virov, ki jih zagotavlja      knjižnica,      obseg in vrsto storitev knjižnice ter število  M ISSVK_2011 3233
visokošolske knjižnice mora biti dovolj velik, da lahko      knjižnica      zagotavlja primerne prostore in opremo, razvija  M ISSVK_2011 3233
stroški se povečajo tudi v primeru, da visokošolska      knjižnica      v skladu z razvojnim programom visokošolskega  M ISSVK_2011 3236
oziroma uvajanje novih storitev. 6.7 Visokošolska      knjižnica      pridobiva sredstva za svoje delovanje iz: proračuna  M ISSVK_2011 3236
obsegom javnega financiranja. 6.9 Visokošolska      knjižnica      naj si poleg namenskih proračunskih sredstev  M ISSVK_2011 3236
vire in storitve knjižnice. 6.10 Visokošolska      knjižnica      mora uporabljati svoje finančne vire učinkovito  M ISSVK_2011 3237
o svoji finančni uspešnosti mora visokošolska      knjižnica      redno poročati financerju oziroma financerjem  M ISSVK_2011 3238
in drugi informacijski viri 7.1 Visokošolska      knjižnica      mora izbirati, pridobivati, organizirati in uporabnikom  M ISSVK_2011 3239
kar najbolj učinkovit način. 7.2 Visokošolska      knjižnica      mora skrbeti za vzdrževanje in razvoj knjižnične  M ISSVK_2011 3241
gradiva in drugih informacijskih virov, ki jih bo      knjižnica      nabavljala oziroma zagotavljala; način izbora  M ISSVK_2011 3242
Informacijski viri, ki jih zagotavlja visokošolska      knjižnica,      se lahko fizično nahajajo v knjižnici, v okviru  M ISSVK_2011 3242
izgradnje in razvoja knjižnične zbirke pa mora      knjižnica      natančno opredeliti, na kakšen način bo ugotavljala  M ISSVK_2011 3247
potrebe. 7.7 Knjižnično gradivo naj visokošolska      knjižnica      organizira na osnovi upoštevanja nacionalno veljavnih  M ISSVK_2011 3247
in uporabe knjižnične zbirke naj visokošolska      knjižnica      v prostem pristopu uporabnikom zagotavlja vsaj  M ISSVK_2011 3247
uspešen. 7.11 Knjižnično zbirko mora visokošolska      knjižnica      stalno preverjati, da zagotovi njeno relevantnost  M ISSVK_2011 3250
uporabnikov. Neuporabljano in zastarelo gradivo mora      knjižnica      redno izločati iz zbirke v skladu s strokovnimi  M ISSVK_2011 3251
obnovi letno v obsegu 3 do 5 %. 7.12 Visokošolska      knjižnica      naj uporabnikom zagotavlja tudi knjižnično gradivo  M ISSVK_2011 3252
nabavi knjižničnega gradiva ipd. 7.13 Visokošolska      knjižnica      naj zagotavlja ustrezne pogoje za dostop in uporabo  M ISSVK_2011 3252
tudi temeljni informacijski viri, ki jih ima      knjižnica      le v tiskani obliki, na voljo v celotnem besedilu  M ISSVK_2011 3253
za avtorska nadomestila. 7.16 Če visokošolska      knjižnica      hrani stara, dragocena ali arhivska gradiva ali  M ISSVK_2011 3254
virov. 8. Knjižnične storitve 8.1 Visokošolska      knjižnica      mora načrtovati, zagotavljati in razvijati ustrezen  M ISSVK_2011 3255
njihovih informacijskih potreb mora visokošolska      knjižnica      izvajati študije uporabnikov in pri tem uporabljati  M ISSVK_2011 3255
storitev, ki naj jih zagotavlja visokošolska      knjižnica,      so: informacijske storitve: posredovanje informacij  M ISSVK_2011 3255
potrebami. Pri izvajanju storitev naj visokošolska      knjižnica      posveča posebno pozornost osebnim stikom z uporabniki  M ISSVK_2011 3257
virov ter storitev knjižnice. 8.7 Visokošolska      knjižnica      mora uporabnikom pri uporabi knjižnične zbirke  M ISSVK_2011 3257
uporabniki knjižnice najbolj potrebujejo. Zato naj      knjižnica      posebno pozornost posveča tudi organizaciji in  M ISSVK_2011 3259
storitve visokošolske knjižnice. Študentom naj      knjižnica      predstavlja učni laboratorij, kjer pridobivajo  M ISSVK_2011 3260
veščine informacijske pismenosti. 8.9 Visokošolska      knjižnica      mora uporabnikom zagotavljati informacije in  M ISSVK_2011 3260

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   oznaka vira   št. povedi)

◁ ◀  4.798 4.898 4.998 5.098 5.198 5.298 5.398 5.498 5.598 5.698 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA