Korpus bibliotekarstva

knjižnica (5.598-5.697)


tudi v Manifestu (1995), ki poudarja, da mora      knjižnica      v lokalni skupnosti v tej vlogi med nalogami  M NS_Nkz_2011 185
prepoznavanja in estetskih užitkov uporablja tudi      knjižnica      pri gradnji knjižnične zbirke za kulturno rast  M NS_Nkz_2011 193
Podobno trdi Pintar (2002, str. 39): »Le če lahko      knjižnica      zagotavlja pravo mero splošnosti v dostopnosti  M NS_Nkz_2011 205
sistem poskrbi za prebivalce, saj mora druga      knjižnica      razviti zanje ustrezno obliko dostopnosti knjižničnih  M NS_Nkz_2011 220
gradnji kulture s komunikacijo. Po njegovem vsaka      knjižnica      odreja kulturno politiko, ker (ibid.)»Vsak dokument  M NS_Nkz_2011 224
skupni kulturi, na zunaj zelo podobne. Javna      knjižnica      je funkcionalno urejen javni prostor storitev  M NS_Nkz_2011 228
pomembno območje individualne svobode, ki jo      knjižnica      brani. Miller (2007, str. 65) pravi, da je individual  M NS_Nkz_2011 235
sta glavna usmerjevalca knjižnične dejavnosti;      knjižnica      ni usmerjena le v oblikovanje knjižnične zbirke  M NS_Nkz_2011 236
knjižnične zbirke in storitev, so usmeritev, v kateri      knjižnica      uresničuje javni interes na svojem področju.  M NS_Nkz_2011 241
uresničuje javni interes na svojem področju. Posamezna      knjižnica      naj bi imela v formalnem okviru možnosti za samostojno  M NS_Nkz_2011 242
dogovorom (Poglavje 4.1.). Vse gradivo, ki ga      knjižnica      izbere za knjižnično zbirko, nabavi s sredstvi  M NS_Nkz_2011 244
gradivo, ki je v interesu javnosti, ker je javna      knjižnica      nosilka javnega interesa, tistega, ki je izpostavljen  M NS_Nkz_2011 244
vir za izvajanje njenega programa in vsako leto      knjižnica      svoj program dopolni s premišljenim, razumnim  M NS_Nkz_2011 245
lahko, kot smo že ugotovili, bistveno prispeva      knjižnica,      še zlasti v manjših občinah, kjer drugega, vsem  M NS_Nkz_2011 272
poslanstva knjižnice: »Knjižnično zbirko mora /     knjižnica,      op. av./ upravljati v skladu z namenom oziroma  M NS_Nkz_2011 273
knjižnic, ki ga vodi Narodna in univerzitetna      knjižnica      (33. čl.).Tu lahko vsakdo preveri, kako so razviti  M NS_Nkz_2011 280
do leta 2011, naj bi do takrat vsaka splošna      knjižnica      (z vsemi krajevnimi knjižnicami) pri obsegu zbirke  M NS_Nkz_2011 307
2007-2009. Ljubljana: Narodna in univerzitetna      knjižnica,      Center za razvoj knjižnic. V letu 2009 država  M NS_Nkz_2011 317
nezanimive za kakšne skupine uporabnikov. Npr., ko      knjižnica      v predstavljanju poudarja sprostitveno vlogo  M NS_Nkz_2011 343
ter obsega knjižničnega gradiva, s katerim bo      knjižnica      uresničevala enakost in kakovost v zadovoljevanju  M NS_Nkz_2011 363
stopnjo kakovosti določajo kriteriji, ki naj bi jih      knjižnica      uveljavila v najvišji možni meri pri nakupa knjižničnega  M NS_Nkz_2011 380
razpis določa pogoje, ki jih mora izpolnjevati      knjižnica,      da lahko pridobi sredstva; med drugim se neposredno  M NS_Nkz_2011 407
podpisano izjavo zagotovilo, da bo v projekt      knjižnica      vključila izdaje vsaj 50 slovenskih založb in  M NS_Nkz_2011 407
projekta pojasnjeno, da so to stroški, ki jih      knjižnica      predvideva za celoten nakup knjižničnega gradiva  M NS_Nkz_2011 408
K razvoju pismenosti naj bi prispevala tudi      knjižnica,      ki ji Zakon o knjižničarstvu nalaga »spodbujanje  M NS_Nkz_2011 437
območne knjižnice. Ljubljanska in mariborska      knjižnica,      ki izstopata po številu izposojevališč, pa nabavljata  M NS_Nkz_2011 443
manjše povpraševanje. V kakšnih primerih upošteva      knjižnica      tudi značilnosti okolja izposojevališč in v izposojevališča  M NS_Nkz_2011 471
EUR na prebivalca. Glede na doseženo oceno je      knjižnica      prejela 95 %, 100 % ali 105 % te vrednosti na  M NS_Nkz_2011 488
do leta 2011, naj bi do takrat vsaka splošna      knjižnica      (z vsemi krajevnimi knjižnicami) pri obsegu zbirke  M NS_Nkz_2011 531
določilom. Slednja določajo, da naj bi vsaka      knjižnica      imela 275 enot prirasta knjižničnega gradiva  M NS_Nkz_2011 553
javne službe (2003, 12. čl.) določa, da mora      knjižnica      v letnem prirastu knjižničnega gradiva v izboru  M NS_Nkz_2011 566
službe (2003, 12. čl.) določa, da ima splošna      knjižnica      ustrezen izbor gradiva, kadar letni prirast gradiva  M NS_Nkz_2011 585
tiskanih in drugih medijih. Podobno razmerje naj bi      knjižnica      ohranjala v knjižnični zbirki po priporočilih  M NS_Nkz_2011 586
osrednji knjižnici Vzorec: Naključno izbrana      knjižnica,      ki je za 21 izposojevališč svoje mreže izbrala  M NS_Nkz_2011 609
izšli s finančno podporo države. - Skupaj je      knjižnica      kupila 169 enot na 1000 prebivalcev, med katerimi  M NS_Nkz_2011 612
področja humanistike. S projektnim nakupom je      knjižnica      pridobila 41,32 % enot in 1.883 naslovov.Med  M NS_Nkz_2011 613
okolju s 1.530 prebivalci (najmanjša krajevna      knjižnica)     , ki ima knjižnično zbirko že zgrajeno po določilih  M NS_Nkz_2011 616
knjižničnega gradiva. Primeri nam kažejo, da      knjižnica,      ki uresničuje obveznosti lokalne skupnosti in  M NS_Nkz_2011 628
Težave so realne in se z njimi srečuje marsikatera      knjižnica;      eden izmed direktorjev je zapisal v anketi:   M NS_Nkz_2011 629
direktorjev je zapisal v anketi: »Manjša splošna      knjižnica      na podeželju, ki pokriva veliko področje ‒ torej  M NS_Nkz_2011 629
tem zbirko zelo prilagajati, da ostane aktualna      knjižnica      (ne aktualna po obnavljanju gradiva, pač pa aktualna  M NS_Nkz_2011 629
uvodnih poglavjih, je vsaka publikacija, ki jo      knjižnica      izbere za knjižnično zbirko, v javnem interesu  M NS_Nkz_2011 657
kriterija v Razpisu, »zelo kakovostno«, je morala      knjižnica      kupiti 18 in več enot na 1000 prebivalcev; takih  M NS_Nkz_2011 661
najti med subvencioniranimi naslovi«, navaja ena      knjižnica,      žal pa ni navedla, koliko naslovov je izbrala  M NS_Nkz_2011 669
v pokrajini poskrbela kakšna druga osrednja      knjižnica.     Dostopnost teh naslovov v izposojevališčih je  M NS_Nkz_2011 683
nezadovoljivo, ko so imele manj od 5 % teh enot (1      knjižnica)      v celotnem nakupu.Ocene naslovov so se gibala  M NS_Nkz_2011 737
krajev so se razvrstileod 156 krajev, zakatere je      knjižnica      kupila 1.016 enot (6,51 enot nakraj), do 2 krajev  M NS_Nkz_2011 764
(6,51 enot nakraj), do 2 krajev, za kateraje      knjižnica      pridobila dodatno 16 enot (8 enot na kraj).Skupajso  M NS_Nkz_2011 764
podrejamo pritiskom komercialnega značaja«. Nekatere      knjižnica      pa so navajale, da so upoštevale želje uporabnikov  M NS_Nkz_2011 790
Potrebne bi bile temeljite analize okolja, v katerem      knjižnica      deluje, vendar imamo premalo ustreznega znanja  M NS_Nkz_2011 799
hrambo domoznanskega gradiva, izbrani dar, ki ga      knjižnica      ne more predvideti, pa le morebitna dopolnitev  M NS_Nkz_2011 811
obliko in vsebino /.../«, je področje, ki mu mora      knjižnica      nameniti vso pozornost, pri čemer ji bo lahko  M NS_Nkz_2011 824
knjižnicah, na gotovo uporabnost gradiva. »Dokler bo      knjižnica      omejena s prostorom in sredstvi, bo prisiljena  M NS_Nkz_2011 830
okolja, v povprečju 4,03. Po njihovi oceni ima      knjižnica      visok vpliv na dobre medsebojne odnose v okolju  M NS_Nkz_2011 854
največkrat ocenjena kot področje, na katerega      knjižnica      nima vpliva. Zadnji področji nista izpostavljeni  M NS_Nkz_2011 858
npr. IFLA standardi), ki navaja, da mora dati      knjižnica      občanom raznolike informacije, poglede, mnenja  M NS_Nkz_2011 861
s skupnostjo in njenimi potrebami, za katere      knjižnica      zagotavlja gradivo za razmišljanje in aktivnost  M NS_Nkz_2011 863
Pravilnika ki določa: - Območna      knjižnica      za območno zbirko pridobiva, obdeluje, hrani  M NS_Nkz_2011 880
delovna mesta; če je bilo zaposlenih manj, je lahko      knjižnica      presegla število nakupa knjižničnega gradiva  M NS_Nkz_2011 885
virov je zmanjšala nakup drugega gradiva, nobena      knjižnica      ni presegla meje priporočenega nakupa.Nobena  M NS_Nkz_2011 894
nadeja večjega zanimanja prebivalcev. Tako ima ena      knjižnica      poudarjen izbor uradnih publikacij in naslovov  M NS_Nkz_2011 935
izposojevališčih za splošne potrebe prebivalcev. Ena      knjižnica      pa izstopa po dostopnosti, predvsem strokovnih  M NS_Nkz_2011 942
na njegov izvor (država, lokalna skupnost ali      knjižnica      sama), izbirajo najboljše gradivo za knjižnično  M NS_Nkz_2011 970
gradiva, če pa tako gradivo obstaja, mora imeti      knjižnica      profesionalne argumente, ki sprejemljivo pojasnjujejo  M NS_Nkz_2011 986
kar nekajkrat sreča s spoznanjem, da ima lahko      knjižnica      več nabavnih politik: kar kupuje za državna sredstva  M NS_Nkz_2011 991
3) na račun splošnosti. Ob pomanjkanju pa se      knjižnica      tudi težko uveljavlja kot avtoriteta pri zbiranju  M NS_Nkz_2011 1016
razpisom za projekt. V pripravi programa ima      knjižnica      več možnosti za predstavitev vsebine za prepoznane  M NS_Nkz_2011 1054
predvsem v pogojih nabavne politike, ki jih mora      knjižnica      upoštevati in sicer pri nakupu subvencionirane  M NS_Nkz_2011 1083
Pripomba v odgovorih na anketo ne kaže le to, da se      knjižnica      pri izbiri gradiva rada nasloni na gotovo uporabo  M NS_Nkz_2011 1085
tudi v tem pogledu bolj fleksibilni.« Splošna      knjižnica      vedno bolj postaja prostor druženja ‒ zlasti  M NS_Nkz_2011 1091
pravilnik je v bistvu »meter« ob katerega se je lahko      knjižnica      postavila in izmerila, kolikšna je«, »Po uvedbi  M NS_Nkz_2011 1104
gradiva velikokrat omejen na en sam izvod. Ker ima      knjižnica      štiri enote, je marsikateri naslov prisiljena  M NS_Nkz_2011 1106
spremljanje izvajanja nabavne politike, ker ima      knjižnica      za to nalogo odgovornega delavca. Če je za delavce  M NS_Nkz_2011 1114
uporabniki vsebino gradiva razberejo le iz CIPa, ker      knjižnica      publikaciji kot knjižničnemu gradivu ni dodala  M NS_Nkz_2011 1157
enot (14 knjižnic) in manj od 5 % teh enot (1      knjižnica)     .Objektivnosti ocen nismo mogli preveriti.   M NS_Nkz_2011 1175
vprašljivo priporočanje ene vsebine, če se mora      knjižnica      ob pomanjkanju denarja za izpolnjevanje predpisanih  M NS_Nkz_2011 1210
knjižnično osebje. Oblika Razpisa je model, ki se mu      knjižnica      lahko prilagodi; ravna klišejsko, čeprav potrebuje  M NS_Nkz_2011 1221
vizija knjižničarstva je ta, da bi se morala      knjižnica      bolj posvetiti svojemu prvotnemu etimološkemu  M NS_Nkz_2011 1264
organizacije: svobode in enakosti. V tem spopadu mora      knjižnica      paziti, da se uresničuje ob pravicah večine,  M NS_Nkz_2011 1271
nadaljevanju navajamo, izhajajo iz možnosti, ki jih ima      knjižnica      za njuno uresničevanje s kakovostnim knjižničnim  M NS_Nkz_2011 1273
letnega prirasta knjižničnega gradiva, ki ga      knjižnica      pripravi na podlagi dokumenta o nabavni politiki  M NS_Nkz_2011 1303
občin in knjižnice). Videli smo, da mora vsaka      knjižnica      pri nabavni politiki upoštevati nacionalni javni  M NS_Nkz_2011 1308
npr. prebivalci s posebnimi potrebami) oblikuje      knjižnica      poseben izbor, po potrebi oblikuje poseben izbor  M NS_Nkz_2011 1310
promocija lokalnega gospodarstva, opozorjena      knjižnica      pa za svoje okolje sama izbere tista, ki v njenem  M NS_Nkz_2011 1321
2006, str. 8). Na Danskem, kjer ima splošna      knjižnica      osrednjo vlogo v skupnosti, je kulturno središče  M NS_Nkz_2011 1322
družbena področja (ne pa vede, za katero naj bi      knjižnica      nabavila gradivo, ker mora pri predstavljanju  M NS_Nkz_2011 1336
knjižničnem gradivu zaživi dogovorjen namen, ki ga bo      knjižnica      udejanjala tudi s spodbujanjem prebivalcev za  M NS_Nkz_2011 1337
pa tudi birokratske, ukrepe, ki jih bo uvedla      knjižnica,      da bo lahko uveljavljala splošno poslanstvo oziroma  M NS_Nkz_2011 1343
velikost knjižnice in njen status v mreži: 0      knjižnica      namerno ne zbira knjižničnega gradiva določenega  M NS_Nkz_2011 1357
elektronskih virov in časopisja 2 najmanjša krajevna      knjižnica:      osnovni nivo predstavitve temeljnih predmetnih  M NS_Nkz_2011 1357
zahtevnosti: končana srednja šola 3 krajevna      knjižnica      (okolja s srednjimi šolami ali občinska središča  M NS_Nkz_2011 1357
predmetnimi področji in temami;. 4 osrednja      knjižnica:      študijski nivo: obsežna zbirka del znanih avtorjev  M NS_Nkz_2011 1358
področja, učenje jezikov); 5 osrednja območna      knjižnica:      raziskovalni nivo; podiplomski študij, splošne  M NS_Nkz_2011 1358
knjižničarskih pokrajin opravlja deset osrednjih splošnih      knjižnica,      da bi se enakomerno strokovno in učinkovito razvijala  M NS_Nkz_2011 1367
razlike med enotami. Kot splošno izobraževalna      knjižnica      enakovredno pokrivamo vsa področja znanosti,  M NS_Nkz_2011 1390
iz lastnih sredstev. Menim, da mora splošna      knjižnica      zadovoljevati tudi interese tistih, ki berejo  M NS_Nkz_2011 1395
potrebno upoštevati skupne naloge, ki jih osrednja      knjižnica      opravlja za svoje organizacijske enote. DEFINICIJE  M SSIK_2005 15
umetniške vsebine, navadno v obliki knjige. krajevna      knjižnica      Organizacijska enota, ki jo knjižnica ustanovi  M SSIK_2005 19
krajevna knjižnica Organizacijska enota, ki jo      knjižnica      ustanovi za izvajanje knjižnične dejavnosti na  M SSIK_2005 19
organizacijska enota Organizacijska enota je nesamostojna      knjižnica      v mreži (krajevna knjižnica, potujoča knjižnica  M SSIK_2005 19

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   oznaka vira   št. povedi)

◁ ◀  5.098 5.198 5.298 5.398 5.498 5.598 5.698 5.798 5.898 5.998 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA