Korpus bibliotekarstva

knjižnic* (1.301-1.400)


in regionalno pomembnih splošnoizobraževalnih      knjižnic      v Republiki Sloveniji s strojno in programsko  K 1997_4_SM 35
Maribor, 1993. 2.6 Projekt opremljanja muzejskih      knjižnic      "Projekt povezav in računalniškega opremljanja  K 1997_4_SM 39
povezav in računalniškega opremljanja muzejskih      knjižnic,      knjižnic zavodov za varstvo naravne in kulturne  K 1997_4_SM 39
računalniškega opremljanja muzejskih knjižnic,      knjižnic      zavodov za varstvo naravne in kulturne dediščine  K 1997_4_SM 39
zavodov za varstvo naravne in kulturne dediščine in      knjižnic      galerij ter njihove vključitve v sistem COBISS  K 1997_4_SM 39
doživel organizirane realizacije. Od skupaj 22      knjižnic      se jih je 8 samostojno vključilo v COBISS. 2  K 1997_4_SM 40
nasprotovanju NUK-a in nekaterih posameznikov iz      knjižnic      3. do 5. skupine je Ministrstvo za kulturo leta  K 1997_4_SM 40
opremljanja in vključevanja splošnoizobraževalnih      knjižnic      v sistem COBISS v letu 1995/96"9, ki ga je pripravil  K 1997_4_SM 40
do 5. skupine. 2.8 Projekt opremljanja šolskih      knjižnic      Ministrstvo za šolstvo in šport se kljub številnim  K 1997_4_SM 41
odločilo za sistematično vključevanje šolskih      knjižnic      v sistem COBISS.Do tega vprašanja je imel večkrat  K 1997_4_SM 41
projekta "Koncept razvoja slovenskih šolskih      knjižnic"     10, vendar do pravega sodelovanja in realizacije  K 1997_4_SM 43
zatem ni prišlo. Vključevanje osmih šolskih      knjižnic,      ki aktivno sodelujejo v sistemu COBISS, je potekalo  K 1997_4_SM 44
povezav in računalniškega opremljanja muzejskih      knjižnic,      knjižnic zavodov za varstvo naravne in kulturne  K 1997_4_SM 46
računalniškega opremljanja muzejskih knjižnic,      knjižnic      zavodov za varstvo naravne in kulturne dediščine  K 1997_4_SM 46
zavodov za varstvo naravne in kulturne dediščine in      knjižnic      galerij ter njihove vključitve v sistem COBISS  K 1997_4_SM 46
opremljanja in vključevanja splošnoizobraževalnih      knjižnic      v sistem COBISS v letu 1995/96.Institut informacijski  K 1997_4_SM 47
1995. 10 Idejni načrt razvoja slovenskih šolskih      knjižnic.     V: Šolska knjižnica, 5(3) 1995, str. 4-27.   K 1997_4_SM 48
1995, str. 4-27. 2.9 Opremljanje specialnih      knjižnic      Opremljanje specialnih knjižnic je v znatni meri  K 1997_4_SM 50
Opremljanje specialnih knjižnic Opremljanje specialnih      knjižnic      je v znatni meri podpiralo Ministrstvo za znanost  K 1997_4_SM 50
sodelujejo v sistemu COBISS, je prav specialnih      knjižnic      največ (75). 2.10 Vključitev baze podatkov ISSN  K 1997_4_SM 51
uporablja to možnost dostopa do servisa OCLC 122      knjižnic      ter preko 700 knjižničarjev in končnih uporabnikov  K 1997_4_SM 61
meri prilagodili raznolikim zahtevam posameznih      knjižnic.     To je samo po sebi pozitivno, če se ne bi v kasnejših  K 1997_4_SM 75
bolj formaliziran postopek vključevanja novih      knjižnic.     Izbor tipov listkov kot tudi vseh ostalih izpisov  K 1997_4_SM 78
bazah podatkov in raznolikih zahtev posameznih      knjižnic      je bilo zelo težko zagotoviti potreben minimalni  K 1997_4_SM 97
v sodelovanju s posameznimi bibliotekarji iz      knjižnic      v nekdanji Jugoslaviji.Po razpadu Jugoslavije  K 1997_4_SM 99
kasnejše pa samo v lokalne baze podatkov posameznih      knjižnic.     Med prvimi konverzijami je posebej pomembna konverzija  K 1997_4_SM 104
normativna kontrola, postopek vključevanja novih      knjižnic      v sistem, redakcijska funkcija in postopki za  K 1997_4_SM 117
a in izvajanje le-teh - projekti vključevanja      knjižnic      v sistem COBISS - pogoji prenosa zapisov iz sistema  K 1997_4_SM 125
številni bibliotekarji in informatiki iz različnih      knjižnic      in informacijskih centrov.Od leta 1992 so bili  K 1997_4_SM 126
Število redirigiranih zapisov v COBIB 5.2 Število      knjižnic      - kreatork/redaktoric Največ zapisov so doslej  K 1997_4_SM 133
le-to ponudili študentom nekaj dni po obisku      knjižnic      in ne pred njim.Zato so študentje vrednotili  K 1998_1_AE_GE-etal 38
in usklajeno delovanje splošno-izobraževalnih      knjižnic      v novih družbenopolitičnih razmerah.Spoznanja  K 1998_1_CV 13
poudarjajo potrebo po enotni ureditvi vseh vrst      knjižnic      in po njihovi povezanosti v enoten sistem.Zaradi  K 1998_1_CV 14
V svojem prispevku bom izhajala iz poslanstva      knjižnic      v novem družbenopolitičnem sistemu.Del tega sistema  K 1998_1_CV 16
sistem 1.1. Poslanstvo splošnoizobraževalnih      knjižnic      Kadar v tem tekstu govorim o knjižnicah, gre  K 1998_1_CV 19
za splošnoizobraževalne knjižnice. Poslanstvo      knjižnic      določata tradicionalna vloga in pomen knjižnic  K 1998_1_CV 20
knjižnic določata tradicionalna vloga in pomen      knjižnic      v slovenskem prostoru ter razvoj informacijske  K 1998_1_CV 20
lobalizacije. S tem je bistveno vplival na poslanstvo      knjižnic      oziroma na njihovo vlogo in pomen v družbi.   K 1998_1_CV 22
informacijsko džunglo. Glede na vse to se je vloga      knjižnic      bistveno spremenila.Že dolgo niso več čitalnice  K 1998_1_CV 34
kar je dovolj jasno razvidno iz poimenovanja      knjižnic      v šestdesetih letih v "splošnoizobraževalne knjižnice  K 1998_1_CV 35
bi sicer označilo to prosvetljiteljsko vlogo      knjižnic,      vendar pa je verjetno beseda "prosveta" preveč  K 1998_1_CV 36
socializma. Zato danes iščemo za novo poimenovanje      knjižnic      primeren prevod angleške označbe tovrstnih knjižnic  K 1998_1_CV 37
knjižnic primeren prevod angleške označbe tovrstnih      knjižnic      (public library), pri čemer se ne moremo zediniti  K 1998_1_CV 37
informacijska komponenta knjižničarstva in z njo vloga      knjižnic      pri tehnološkem "opismenjevanju" prebivalstva  K 1998_1_CV 38
vsebino knjižnične dejavnosti kot take in vlogo      knjižnic      v družbi.Ta je dobila nove naloge, nove vrste  K 1998_1_CV 42
terminološke zadrege pa mora biti vsaj poslanstvo      knjižnic      jasno: Knjižnice imajo kulturno funkcijo v najširšem  K 1998_1_CV 49
temu procesu. Povečala se je izobraževalna vloga      knjižnic.     Hkrati pa so knjižnice v manjših krajih, ki nimajo  K 1998_1_CV 51
naložiti občinam, da morajo kot ustanovitelji      knjižnic      spoštovati normative in standarde, s katerimi  K 1998_1_CV 86
kadrovski, tehnični in prostorski pogoji za delovanje      knjižnic.      Postavlja pa se vprašanje, kako doseči to spoštovanje  K 1998_1_CV 86
interesih in na odgovornosti države. Dostopnost do      knjižnic      ne more biti odvisna od lokalne politične volje  K 1998_1_CV 95
država ne more izpeljati brez sofinanciranja      knjižnic.      Sistem sofinanciranja bi moral biti tak, - da  K 1998_1_CV 98
profesionalno utemeljenost samostojnosti sedanjih      knjižnic      in vse tiste, ki ne dosegajo standardov, preoblikovali  K 1998_1_CV 111
dosegajo standardov, preoblikovali v enote močnih      knjižnic      in tako podkrepili njihove profesionalne ambicije  K 1998_1_CV 111
demokratičnih razmerah. 3. Zakonska ureditev      knjižnic      v novem sistemu Izhodišča za zakonsko ureditev  K 1998_1_CV 189
javna služba). 3. Zakon mora urediti vse tipe      knjižnic,      ki izvajajo knjižnično dejavnost kot javno službo  K 1998_1_CV 192
mora določiti poslanstvo splošnoizobraževalnih      knjižnic      tako, da bodo iz njega razvidne naloge, kijih  K 1998_1_CV 193
zakon določi pogoje za ustanovitev in delovanje      knjižnic      ter sistem nadzora nad trajnim spoštovanjem teh  K 1998_1_CV 195
ustanavljanje, delovanje in financiranje splošnih      knjižnic,      ki naj bo stvar države.Taka okrepitev ministrstva  K 1998_1_CV 200
katerega bi morali biti vključeni predstavniki      knjižnic,      strokovnih društev in izobraževalnih inštitucij  K 1998_1_CV 202
financiranja občinskih splošnoizobraževalnih      knjižnic      mora upoštevati odgovornost države za usklajen  K 1998_1_CV 206
stopnje profesionalizacije splošnoizobraževalnih      knjižnic      in mora preprečiti razpad večjih knjižnic na  K 1998_1_CV 208
splošnoizobraževalnih knjižnic in mora preprečiti razpad večjih      knjižnic      na manjše povsod tam, kjer te ne bi mogle izpolnjevati  K 1998_1_CV 208
nalog. 13. Normativi in standardi za delovanje      knjižnic      morajo postati pravna podlaga za financiranje  K 1998_1_CV 209
morajo postati pravna podlaga za financiranje      knjižnic.      14.Merjenje učinkov delovanja javnih knjižnic  K 1998_1_CV 209
knjižnic. 14. Merjenje učinkov delovanja javnih      knjižnic      oziroma njihova evalvacija je nadomestek tržne  K 1998_1_CV 210
za prosveto o ustanovitvi okrožnih študijskih      knjižnic      (Uradni list LRS št. 73-269/45) oziroma z odredbo  K 1998_1_MI 6
ministrstva za prosveto o ustanovitvi študijskih      knjižnic      za celjsko, mariborsko in novomeško okrožje   K 1998_1_MI 6
geografsko območje je potrdila Skupnost študijskih      knjižnic      Slovenije. Knjižnica nabavlja literaturo z vseh  K 1998_1_MI 13
katalog. To je realno dejstvo in hiba mnogih      knjižnic      v svetu in pri nas.En katalog imamo na listkih  K 1998_1_MI 37
oblikovanju predloga za sodobnemu času primeren prikaz      knjižnic      v nacionalnem programu kulturne politike. I.  K 1998_1_NS 1
prav v tem času spet izrazito poudarja vloga teh      knjižnic      pri vseživljenjskem učenju.Izraz splošna zajema  K 1998_1_NS 10
in jo tako jasno razmeji od drugih vrst javnih      knjižnic      v knjižničnem informacijskem sistemu (šolskih  K 1998_1_NS 11
svobode označimo z "od nekdaj". Javnost delovanja      knjižnic      pa je pospešila državna prosvetiteljska politika  K 1998_1_NS 22
se dejansko začne obdobje ustanavljanja javnih      knjižnic      na Slovenskem. Prvi zametki splošnih javnih knjižnic  K 1998_1_NS 23
na Slovenskem. Prvi zametki splošnih javnih      knjižnic      za potrebe preprostega podeželskega in mestnega  K 1998_1_NS 24
polovici 19. stoletja nastajala mreža 450 društvenih      knjižnic      s približno 122.000 knjigami, zaživele pa so  K 1998_1_NS 25
letom 1940 je bilo na Slovenskem 855 ljudskih      knjižnic      s 580.000 knjigami. Strokovno pa so delovale  K 1998_1_NS 28
krepila pa jo je država. Za sedanjo mrežo splošnih      knjižnic      in njeno delovanje je bila pomembna leta 1971  K 1998_1_NS 32
povezala knjižnice v mrežo splošnoizobraževalnih      knjižnic,      jim namenila evropsko primerljive naloge in ureditev  K 1998_1_NS 32
profesionalnega in v mrežo povezanega delovanja      knjižnic      je bila zagotovitev osnove za skupni program  K 1998_1_NS 33
strokovno najbolj razvitih študijskih in mestnih      knjižnic      in ob upoštevanju ljubiteljske in društvene tradicije  K 1998_1_NS 34
tem skopo prikazanem okviru razvijanja splošnih      knjižnic      so se knjižnice, ob stalnem pomanjkanju finančnih  K 1998_1_NS 36
Skušali bomo orisati povprečno razvitost splošnih      knjižnic      in izpostaviti tiste elemente v razvoju, ki so  K 1998_1_NS 39
razvoju, ki so pomembni za prihodnji razvoj teh      knjižnic      in uspešnost njihovega delovanja, pri čemer se  K 1998_1_NS 39
V letu 1996 je delovalo 60 osrednjih splošnih      knjižnic      z 229 krajevnimi knjižnicami in 656 izposojevališči  K 1998_1_NS 40
uporabnike, kar pomeni, daje imelo 60 osrednjih      knjižnic      in 37 njihovih enot dostop do vzajemnega kataloga  K 1998_1_NS 44
njihovih enot dostop do vzajemnega kataloga. 36      knjižnic      je uporabljalo računalniško opremo za izposojo  K 1998_1_NS 44
prizadevanju knjižničarskega kadra za večjo uporabo teh      knjižnic      (npr. v povprečju je en strokovni delavec v letu  K 1998_1_NS 47
ustanoviteljev za izboljšanje delovnih pogojev      knjižnic      tako, da bi ustrezalo potrebam.Zaloga knjižničnega  K 1998_1_NS 47
Lahko se opremo na poznavanje delovanja teh      knjižnic      v drugih knjižničnih sistemih, s katerimi nas  K 1998_1_NS 55
Manifest, 1994), ter na spremljanje delovanja naših      knjižnic.     Ocenjevati pa jih moramo tudi s stališča občih  K 1998_1_NS 55
Pred začetkom navajanja problematike razvoja      knjižnic      moramo opozoriti, da skušajo knjižnice slediti  K 1998_1_NS 59
ilustriraj o rast potreb prebivalcev po uporabi      knjižnic      in njihovega gradiva ter spreminjanje potreb  K 1998_1_NS 61
dimenzijo upravičenosti vlaganja sredstev v razvoj      knjižnic,      ko se vložena sredstva v nakup gradiva obrestujejo  K 1998_1_NS 62
prejšnjem poglavju zapisana misel, da je razvoj      knjižnic      usklajen z vloženimi sredstvi, je trditev, ki  K 1998_1_NS 65
dobro in racionalno načrtovano mrežo splošnih      knjižnic      še niso zagotovljeni vsi pogoji za ustvarjanje  K 1998_1_NS 68
včlanjenih prebivalcev v knjižnice in sama razvitost      knjižnic.      Možnosti za aktivno poseganje posameznikov v  K 1998_1_NS 68
jasno dokazujejo poslovniki in ceniki poslovanja      knjižnic.      Dobrih programov razvoja, ki bi jih podpirala  K 1998_1_NS 79
ker jih ustanovitelji ne zahtevajo, oziroma      knjižnic      ne vključujejo kot nujni pogoj v razvojne perspektive  K 1998_1_NS 81
turizma, sociale. - Resna ovira za delovanje      knjižnic      je premajhen, nefunkcionalen prostor. Prepogosto  K 1998_1_NS 83

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   oznaka vira   št. povedi)

◁ ◀  801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA