Korpus bibliotekarstva

knjižnic* (1.001-1.100)


bibliopedagoškem delu, ki osvešča mlade bralce o pomenu      knjižnic,      knjig in branja nasploh, o načinu "uporabe" knjižnic  K 1997_2_3_BB 24
knjig in branja nasploh, o načinu "uporabe"      knjižnic      in njihovega fonda..., ali če definiramo to področje  K 1997_2_3_BB 24
malo vedo o knjižničarskem delu. - Uporabniki      knjižnic      enačijo knjižničarje z administrativnimi delavci  K 1997_2_3_BB 103
študentje naletijo na neustrezen odnos delavcev      knjižnic      do obiskovalcev ali do knjižničnega dela nasploh  K 1997_2_3_FS 23
organiziranje knjižnične matične dejavnosti 4. vodenje      knjižnic      oz. oddelkov večjih knjižnic 5. načrtovanje in  K 1997_2_3_FS 57
dejavnosti 4. vodenje knjižnic oz. oddelkov večjih      knjižnic      5. načrtovanje in organiziranje dejavnosti knjižnic  K 1997_2_3_FS 57
knjižnic 5. načrtovanje in organiziranje dejavnosti      knjižnic,      knjižničnih mrež in sistema 6. strokovno usposabljanje  K 1997_2_3_FS 57
standardi in organizacijo posameznih tipov/vrst      knjižnic.      Splošni del prakse pokriva področja, ki so v  K 1997_2_3_FS 61
informacijo o sodobni organiziranosti in opremljenosti      knjižnic.      3.4 Opis vloge knjižnice kot izvajalke delovne  K 1997_2_3_FS 84
Starše in Šentilj. Poleg delovanja krajevnih      knjižnic      in bibliobusa oskrbujejo s knjižničnim gradivom  K 1997_2_3_FS 97
prakse je dan na bibliobusu (8 ur), ogled enot -      knjižnic      v mestnih predelih, v primestnih naseljih in  K 1997_2_3_FS 142
novih nalog in spodbujanja inovativnosti. Vodenje      knjižnic      postaja z uvajanjem novih tehnologij vse bolj  K 1997_2_3_GJ 3
uporabnikom (Deekle, Klerk, 1992). Celo direktorji      knjižnic      dostikrat ne znajo prav opredeliti poslanstva  K 1997_2_3_GJ 21
vzpodbujano ali je celo nezaželjeno. - Stili vodenja      knjižnic      so večinoma usmerjeni navzven, to je v pridobivanje  K 1997_2_3_GJ 26
Morda je temu vzrok tudi majhno število velikih      knjižnic,      katere bi lahko razvile številne različno profilirane  K 1997_2_3_GJ 30
glede na še vedno slabo definirane nove cilje      knjižnic      (poleg starih) je jasno, da postaja vodenje večjih  K 1997_2_3_GJ 34
poleg starih) je jasno, da postaja vodenje večjih      knjižnic      čedalje bolj kompleksno.Ker se morajo odzivati  K 1997_2_3_GJ 34
dejavnosti za lastne zaposlene in zaposlene iz manjših      knjižnic,      ker popolnega izobraževanja v okviru šolskega  K 1997_2_3_GJ 42
poteka sicer s pristankom in finančno podporo      knjižnic,      vendar brez izdelanega programa napredovanja  K 1997_2_3_GJ 48
se bo na koncu odrazilo v boljšem poslovanju      knjižnic.     V ta namen je potrebno razviti nov stil vodenja  K 1997_2_3_GJ 60
spreminjajo. So posledica dolge življenjske dobe      knjižnic,      njihove tradicije in rutine.Zaposleni sicer marsikdaj  K 1997_2_3_GJ 83
Sprememba organizacijskih shem V večini večjih      knjižnic      so notranje organizacijske sheme slabo strukturirane  K 1997_2_3_GJ 148
napredovanje) ozirala po uspešnih posameznikih iz drugih      knjižnic      in sorodnih institucij.Če jim bo ponudila ugodne  K 1997_2_3_GJ 171
tovrstne spremembe, organizacija dela pa se v večini      knjižnic      temu ni prilagodila, so tu možnosti velike in  K 1997_2_3_GJ 174
bodo zelo uspešni. Sedanji sistem financiranja      knjižnic      žal ne zagotavlja kaj več kot izraziti minimum  K 1997_2_3_GJ 198
z Zakonom o zavodih. Določa pa naslednje tipe      knjižnic:      splošnoizobraževalne, šolske, visokošolske, specialne  K 1997_2_3_GV_CN 53
Razvoj informacijskih sredstev in opremljanje      knjižnic      z njimi postavlja pred mladinske knjižničarje  K 1997_2_3_HBE 1
Novljan, 1996), ki temeljito secira delo šolskih      knjižnic.     Postavili smo si vprašanje: kaj pa mladinski oddelki  K 1997_2_3_HBE 17
kaj pa mladinski oddelki splošnoizobraževalnih      knjižnic?     Kakšna je njihova vloga in položaj?   K 1997_2_3_HBE 18
gradiva in informacijskih virov v vseh vrstah      knjižnic      in drugih informacijskih centrih."(Novljan, 1996  K 1997_2_3_HBE 20
knjižničarstvo ni samo sebi namen) obiskovalce naših      knjižnic.      Vendar dobivam nehote občutek, da se je knjižničarstv  K 1997_2_3_HBE 36
to, o čem knjiga govori. V določenih vrstah      knjižnic,      kjer uporabniki določajo takšen način izposoje  K 1997_2_3_HBE 41
dopolnjevati ali celo opravljati delo šolskih      knjižnic,      ki, predvsem zaradi pomanjkanja denarja pa tudi  K 1997_2_3_HBE 67
pri njem do konca življenja vzbudiš odpor do      knjižnic      in knjižničarjev!Za dobro delo pa se moramo tudi  K 1997_2_3_HBE 91
1. Uvod - virtualna knjižnica in prihodnost      knjižnic      Zadnjih nekaj let se je pojem virtualna knjižnica  K 1997_2_3_JP 7
organiziran računalniški servis za avtomatizacijo      knjižnic.     Takrat je bila potrebna tehnologija zelo draga  K 1997_2_3_JP 67
bibliografskimi servisi neizogibna za večino      knjižnic,      ki so želele avtomatizirati svoje delovne procese  K 1997_2_3_JP 69
seveda vse pomembnejše druge storitve različnih      knjižnic      postale še bolj enostavno in hitreje dosegljive  K 1997_2_3_JP 72
argumente izpred dvajsetih let o tem, da izolacija      knjižnic      ogroža dosegljivost nacionalnih virov in uspešnih  K 1997_2_3_JP 77
ustreza več dejanskem stanju, položaju in nalogam      knjižnic.     Informacijska povezanost vseh ponudnikov, nekdaj  K 1997_2_3_JP 77
in drugačne prihranke. Vendar je sodelovanje      knjižnic      pri obdelavi gradiva veliko starejše in se je  K 1997_2_3_JP 82
sisteme in seveda še manjši interes s strani      knjižnic,      ki morajo same obdelovati večino svojega gradiva  K 1997_2_3_JP 87
informacijskih virih na druge načine. Za večino      knjižnic      je to še seveda stvar prihodnosti.Ko ponujajo  K 1997_2_3_JP 90
rihodnosti. Ko ponujajo svoje usluge velikemu številu      knjižnic,      jim bibliografski servisi omogočajo tudi veliko  K 1997_2_3_JP 91
raziskava na večjem vzorcu raličnih specialnih      knjižnic.      Obdelava gradiva je le eno od delovnih opravil  K 1997_2_3_JP 98
administrativnih del (Morris, 1996). Klasično delo      knjižnic      - nabava gradiva, obdelava, hranjenje in izposoja  K 1997_2_3_JP 104
so Yahoo, AltaVista ali Lycos, nastajajo mimo      knjižnic      kaže, kako lahko poteka razvoj po pesimističnem  K 1997_2_3_JP 112
podatkovnimi zbirkami . V Sloveniji takšnih      knjižnic,      vsaj kolikor vem, ni. Zakaj takšna razlika?   K 1997_2_3_JP 126
razlika? Predvsem je tehnološka opremljenost naših      knjižnic      praviloma slabša in seveda je tudi servisov,  K 1997_2_3_JP 128
usposobiti knjižničarje za delo v vseh vrstah      knjižnic.     To pomeni širšo temeljno bibliotekarsko izobrazbo  K 1997_2_3_JP 133
bibliotekarsko izobrazbo in poznavanje dela v vseh tipih      knjižnic.      Obstaja namreč stalna dilema o tem, ali naj bo  K 1997_2_3_JP 134
knjižnicah razlikuje od dela v večini drugih      knjižnic.      Toda sodoben razvoj bibliotekarstva, ki z informacijs  K 1997_2_3_JP 138
novih predpisih.10 Za delo avstrijskih javnih      knjižnic      je namreč že od 18. stoletja dalje skrbela visoka  K 1997_2_3_KDE 58
navodila, ki so zajemala celotno organizacijo      knjižnic      od ureditve katalogov do zaščite gradiva in dela  K 1997_2_3_KDE 60
medknjižnični izposoji - zlasti univerzitetnih      knjižnic,      ki nudijo podporo študiju na univerzah - ter  K 1997_2_3_MV_LSA 0
Medknjižničria izposoja pomeni medsebojno povezovanje      knjižnic      in ima v slovenskem prostoru bogato zgodovino  K 1997_2_3_MV_LSA 4
svoja naročila za medknjižnično izposojo, od      knjižnic      pa je odvisno, ali jim bodo to možnost dale na  K 1997_2_3_MV_LSA 13
oblikujejo se mnoga praktična stališča za delo      knjižnic,      kot npr. standardi, smernice itd. Medknjižnična  K 1997_2_3_MV_LSA 18
ki imajo velik vpliv tudi na delo akademskih      knjižnic.     Vse več informacij je shranjenih in dostopnih  K 1997_2_3_MV_LSA 19
dobava dokumentov. Online dostopni katalogi      knjižnic      in vzajemni katalogi so nepogrešljivo orodje  K 1997_2_3_MV_LSA 28
znanstvenih revij in celotna besedila. Nove naloge      knjižnic      so torej poiskati povezave z viri, kakor tudi  K 1997_2_3_MV_LSA 36
Danskem konec avgusta letos so knjižničarji iz treh      knjižnic      CERN, Geneva, Švica; University Library Aalborg  K 1997_2_3_MV_LSA 42
izposoje je bil tudi daljši kot 24 ur) - poslanstvo      knjižnic      je zadovoljiti uporabnika in mu nuditi relevantno  K 1997_2_3_MV_LSA 51
Ampak z digitalizacijo nedvomno gradimo nov tip      knjižnic      in si zagotavljamo svoje mesto v moderni družbi  K 1997_2_3_MV_LSA 101
stanja delovanja osnovnošolskih in srednješolskih      knjižnic      na območju občin Novo mesto, Šenternej in Škocjan  K 1997_2_3_MZJ 0
Temelji na primerjavi dejanskega stanja šolskih      knjižnic      s standardi in normativi za šolske knjižnice  K 1997_2_3_MZJ 1
anketiranih 16 osnovnošolskih in 5 srednješolskih      knjižnic.     Jedro članka predstavlja analiza ankete in ugotavljanj  K 1997_2_3_MZJ 2
potrdil Idejni koncept razvoja slovenskih šolskih      knjižnic      in podprojekt Vzorčne šolske knjižnice Formirale  K 1997_2_3_MZJ 11
vključujejo se v programe Ro/2, vse več šolskih      knjižnic      je vključenih v COBISS/OPAC, v knjižnice prihaja  K 1997_2_3_MZJ 11
državnem nivoju smo dobili analizo delovanja šolskih      knjižnic      v letu 1992, avtorice Silve Novljan. Šolska knjižnica  K 1997_2_3_MZJ 12
1990) ter z rezultati analize stanja šolskih      knjižnic      Silve Novljan iz publikacije Šolska knjižnica  K 1997_2_3_MZJ 17
naloge šolske knjižnice Cilji in naloge šolskih      knjižnic      so natančno opredeljeni s standardi, ki pravijo  K 1997_2_3_MZJ 19
kaže na precej slabšo kadrovsko zasedenost naših      knjižnic.      V 3 knjižnicah srednjih šol imajo 5 knjižničnih  K 1997_2_3_MZJ 42
strokovno kadrovsko zasedenost naših srednješolskih      knjižnic.      Poseben problem pri kadrih v šolskih knjižnicah  K 1997_2_3_MZJ 50
knjižnici imata od 5000 do 8000 enot, - 7 šolskih      knjižnic      ima od 8000 do 11000 enot, - 2 knjižnici imata  K 1997_2_3_MZJ 60
zaloge knjižnega gradiva mi je odgovorilo 15      knjižnic.      Za število naslovov in izvodov periodičnega tiska  K 1997_2_3_MZJ 64
neknjižnega gradiva pa nisem dobila podatkov od 4      knjižnic.      Šolske knjižnice razpolagajo tudi s 493 naslovi  K 1997_2_3_MZJ 65
Rezultati analize slovenskih osnovnošolskih      knjižnic      pričajo tudi o skoraj enakem odnosu, 96% : 4  K 1997_2_3_MZJ 71
odgovarja tudi rezultatu ankete drugih slovenskih      knjižnic      (17,6 knjige na učenca) je zadovoljivo in ima  K 1997_2_3_MZJ 72
in učitelja). Od treh naših srednješolskih      knjižnic,      ima ena nekaj več kot 6000 enot, dve pa od 14000  K 1997_2_3_MZJ 78
Osnovna šola Za celotni letni prirast mi je le 7      knjižnic      od 15 anketiranih posredovalo popolne podatke  K 1997_2_3_MZJ 88
posameznih zvrsteh knjižničnega gradiva. 8 anketiranih      knjižnic      mi ni posredovalo podatkov o številu naslovov  K 1997_2_3_MZJ 88
številu naslovov in izvodov periodičnega tiska, 10      knjižnic      pa mi ni posredovalo podatkov o številu izvodov  K 1997_2_3_MZJ 88
UDK, naslovni,tematski) nima 8 osnovnošolskih      knjižnic      ali 53% knjižnic.AIK klasičnega kataloga nimata  K 1997_2_3_MZJ 118
tematski) nima 8 osnovnošolskih knjižnic ali 53%      knjižnic.     AIK klasičnega kataloga nimata dve knjižnici,  K 1997_2_3_MZJ 118
AIK klasičnega kataloga nimata dve knjižnici, 5      knjižnic      nima UDK kataloga, torej uporabniku ne more izbrati  K 1997_2_3_MZJ 119
gradiva v okviru določenega strokovnega področja, 5      knjižnic      pa nima klasičnega naslovnega kataloga. Situacija  K 1997_2_3_MZJ 119
je računalniško opremljenih 12 osnovnošolskih      knjižnic,      z drugimi besedami, 80% osnovnošolskih knjižnic  K 1997_2_3_MZJ 121
knjižnic, z drugimi besedami, 80% osnovnošolskih      knjižnic      ima zdaj računalniške AIK,UDK in naslovne kataloge  K 1997_2_3_MZJ 121
šol že ima avtomatizirano izposojo , to je 10      knjižnic      ali 66%, od teh desetih knjižnic 4 že izposojajo  K 1997_2_3_MZJ 122
izposojo , to je 10 knjižnic ali 66%, od teh desetih      knjižnic      4 že izposojajo s pomočjo črtne kode. Nekatere  K 1997_2_3_MZJ 122
temeljne knjižnične zaloge vseh osnovnošolskih      knjižnic.      Razveseljuje dejstvo, da se bodo zdaj šolski  K 1997_2_3_MZJ 125
pri uvajanju računalnikov v delo in poslovanje      knjižnic.     Odločitve za vključenost v COBISS in Internet  K 1997_2_3_MZJ 139
knjižničarju. Za današnjo stopnjo razvoja šolskih      knjižnic      (pomanjkanje prostora, pomanjkanje kadra, pomanjkanje  K 1997_2_3_MZJ 144
prostor ter v stvarno stanje in stroške slovenskih      knjižnic,      je za zaključke potrebno opredeliti vsaj 3 knjižnične  K 1997_2_3_NPM 55
knjižničnem informacijskem sistemu so to vse vrste      knjižnic,      mora imeti organizacijo in predstavitev informacij  K 1997_2_3_NS 14
informacijski pismenosti, o uporabi tehnologije in      knjižnic      v knjižničnem sistemu.Z znanjem lažje uveljavlja  K 1997_2_3_NS 37
brez katere ne bodo mogli usvojiti znanja o rabi      knjižnic      in njihovih informacijskih virov.Razredni učitelj  K 1997_2_3_NS 74
v vse kraje in poskrbeti, da bi v obeh vrstah      knjižnic      deloval strokovno izobražen kader, saj je s tem  K 1997_2_3_NS 90
njižničarstva. Morda tudi zato formalni ustanovitelji      knjižnic      (ki so pogosto nepoznavalci knjižnic) še zmeraj  K 1997_2_3_NS 97

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   oznaka vira   št. povedi)

◁ ◀  501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA