Korpus bibliotekarstva

knjižnic* (1.101-1.200)


ustanovitelji knjižnic (ki so pogosto nepoznavalci      knjižnic)      še zmeraj zaposlujejo knjižničarsko neizobražene  K 1997_2_3_NS 97
pri pripravljanju strokovnih smernic razvoja      knjižnic      (čemu bomo dali poudarek, prioriteto?), pri uveljavljanju  K 1997_2_3_NS 100
znanja. Rada sem to, kar sem, ker kot uporabnik      knjižnic      cenim knjižničarsko znanje.Z veseljem povem profesion  K 1997_2_3_NS 103
faktorjev, ki vplivajo na povezovanje različnih tipov      knjižnic      in strukturo uporabnikov. V zaključku so predstavljen  K 1997_2_3_PL 3
bi morali najti tudi del prispevka in deleža      knjižnic,      kakor tudi ustrezen status knjižničark oz. knjižničarjev  K 1997_2_3_PL 11
literature, pripomočkov, kakor tudi različnih tipov      knjižnic;      - rezultati so velik doprinos k šolskemu oz.  K 1997_2_3_PL 40
pokazati znanje na drugačen način. 4. Pomen šole in      knjižnic      - knjižničark in knjižničarjev - za delo mladih  K 1997_2_3_PL 41
pripeljali do tega, da se bodo morali različni tipi      knjižnic      in šol med seboj povezovati, si izmenjevati izkušnje  K 1997_2_3_PL 41
šolah in knjižnicah poznali posebnosti vseh tipov      knjižnic,      poznali njihove ponudbe, potrebe in uporabnike  K 1997_2_3_PL 42
življenjskem obdobju srečujejo z različnimi tipi      knjižnic,      naj si bo to zaradi šolanja, zaposlitve, raziskovanja  K 1997_2_3_PL 43
uporabljamo. Ob tem ne smemo pozabiti tudi na napako      knjižnic,      da se premalo reklamirajo, ostajajo preveč zaprte  K 1997_2_3_PL 45
proces. 5. Možni načini za aktivno vključevanje      knjižnic      v raziskovalno dejavnost mladih Navajam le nekaj  K 1997_2_3_PL 46
predlogov, ki bi jih lahko uporabili v vseh tipih      knjižnic.      Seveda se zavedam, da so še mnogi drugi in morda  K 1997_2_3_PL 46
. Vsaka knjižnica naj ima seznam tudi drugih      knjižnic      iz lastnega področja, kakor tudi seznam knjižnic  K 1997_2_3_PL 55
knjižnic iz lastnega področja, kakor tudi seznam      knjižnic      iz drugih področij, zaradi dajanja informacij  K 1997_2_3_PL 55
predstavitveni prospekt s kratko predstavitvijo vseh tipov      knjižnic,      zbranih po področjih ali pa po tipih knjižnic  K 1997_2_3_PL 56
knjižnic, zbranih po področjih ali pa po tipih      knjižnic.     To bi služilo tako za dajanje informacij, kakor  K 1997_2_3_PL 56
..), seznanili z možnostmi za uporabo drugih      knjižnic      oz. ustanov...; - v vsaki knjižnici bi lahko  K 1997_2_3_PL 62
knjižnice (to naj bi omogočilo dostop do vseh tipov      knjižnic,      kakor tudi zaposlenim v knjižnici, da ustrezno  K 1997_2_3_PL 62
možnosti ne pomenijo ogrožanja posameznih tipov      knjižnic,      marveč predstavljajo bogatenje obstoječih knjižnic  K 1997_2_3_PL 67
knjižnic, marveč predstavljajo bogatenje obstoječih      knjižnic      z medsebojnim povezovanjem in sodelovanjem ter  K 1997_2_3_PL 67
tako v šolah kot v knjižnicah. Različni tipi      knjižnic      se morajo med seboj povezati in sodelovati.   K 1997_2_3_PL 73
meri bo to odvisno od njih, učiteljev mentorjev,      knjižnic,      šol in ne nazadnje od šolske in kulturne politike  K 1997_2_3_SJ 2
Povečalo seje število šolskih knjižničarjev, šolskih      knjižnic      in njihova opremljenost (knjižničar na šoli je  K 1997_2_3_SJ 3
Knjižničar na šoli je normativ. Šolskih      knjižnic      je več, so bolje opremljene, v razmahu pa je  K 1997_2_3_SJ 13
pred nekaj leti smo imeli pri nas sistem javnih      knjižnic,      osrednjih šolskih knjižnic je bilo več na osnovnih  K 1997_2_3_SJ 51
nas sistem javnih knjižnic, osrednjih šolskih      knjižnic      je bilo več na osnovnih šolah, po srednjih šolah  K 1997_2_3_SJ 51
dejavnosti. V sodobni informacijski družbi bo vloga      knjižnic      vedno večja in prihajalo bo do novih izzivov  K 1997_2_3_SJ 87
različne programe za propagando in predstavljanje      knjižnic.     Ena od takih tradicionalnih manifestacij je "Mesec  K 1997_2_3_TPD 19
knjižničarjev v državno in mednarodna združenja      knjižnic      in knjižničarjev.Aktivno vključevanje in sodelovanje  K 1997_2_3_TPD 20
področju iz izkušenj opažam premajhno povezanost      knjižnic.      Slovenski prostor je zaradi svoje velikosti obvladlji  K 1997_2_3_TPD 22
potopisna predavanja. c) organizirani obiski      knjižnic,      vodstvo skupin po knjižnici. d) aktivni stiki  K 1997_2_3_TPD 26
z javnostjo: - članki v časopisju; - brušure      knjižnic;      - plakati ter druge oblike reklame in informiranja  K 1997_2_3_TPD 26
strokovnih časopisov. BROŠURE Veliko slovenskih      knjižnic      že ima izdelano brošuro, v kateri lahko najdemo  K 1997_2_3_TPD 70
in sporočilnih možnosti. Kar nekaj slovenskih      knjižnic      že ima izdelane domače strani na internetu, na  K 1997_2_3_TPD 77
pomenilo vedeti, da bodo prav zaradi virtualnih      knjižnic      še bolj potrebni, da se bo njihov ugled v družbi  K 1997_2_3_UJ 22
večje množice uporabnikov v veselje direktorjev      knjižnic      lepo naraščal.S tem bo tudi ekonomski položaj  K 1997_2_3_UJ 98
poklicev v zgodovini človeštva? Ali virtualni svet      knjižnic      še potrebuje knjižničarja?Ali bo robotizacija  K 1997_2_3_UJ 106
še potrebuje knjižničarja? Ali bo robotizacija      knjižnic      izničila knjižničarja? Ali pa se bomo po kafkovsko  K 1997_2_3_UJ 107
knjižničarji smo v tem svetovnem mrežnem spletu      knjižnic,      ki teži v poenotenje.To je lahko pozitivno in  K 1997_2_3_UJ 121
pa že možne povezave tudi na lokalne kataloge      knjižnic      (npr. CSA links-to-holdings).Na domači strani  K 1997_2_3_VL_VM 58
strokovnih 5 ter nekaj naslovov katalogov velikih      knjižnic      . Oblikovati je potrebno bazo s ponudbo naslovov  K 1997_2_3_VL_VM 59
konzorcij: - je npr. skupina lokacij (sites) oz.      knjižnic      v okviru ene institutcije ali firme, ali mreža  K 1997_2_3_VL_VM 116
tehniška knjižnica je bila ob NUK ena zadnjih      knjižnic      v Sloveniji, ki do leta 1994 ni mogla ponuditi  K 1997_2_3_ZM 14
večino visokošolskih in splošnoizobraževalnih      knjižnic.      Prostor je predstavljal Centralni tehniški knjižnici  K 1997_2_3_ZM 14
omogočala tudi lažjo reorganizacijo obeh obstoječih      knjižnic      v nacionalno in univerzitetno, če bi se Univerza  K 1997_2_3_ZM 28
Delavci CTK so prebrali nekaj literature o selitvah      knjižnic      in pridobili precej selitvenih nasvetov od kolegov  K 1997_2_3_ZM 69
odločitvi ravnatelja, da podpre skupno gradnjo obeh      knjižnic.     Nikakor se niso hotele sprijazniti z dejstvom  K 1997_2_3_ZM 81
gradnjo UKL, s tem pa škodile predvsem uporabnikom      knjižnic,      ki so za mnogo let prikrajšani za boljše storitve  K 1997_2_3_ZM 110
knjižničarskih odzivov in tratenja črnila. Ravnatelji      knjižnic      se od časa do časa srečajo z izrednimi razmerami  K 1997_2_3_ZM 159
knjižnične statistike pri ugotavljanju uspešnosti      knjižnic      in predstavi mednarodni standard o kazalcih uspešnosti  K 1997_4_AM 3
predstavi mednarodni standard o kazalcih uspešnosti      knjižnic.      Uvod Knjižnice so že od svojega nastanka dalje  K 1997_4_AM 3
ukvarjati šele v zadnjih desetletjih, ko obstoj      knjižnic      ni več samoumeven, saj so se tudi javne oziroma  K 1997_4_AM 7
postajajo vedno bolj kritični in zahtevni in tudi od      knjižnic,      sicer tradicionalno nekomercialnih ustanov, pričakujejo  K 1997_4_AM 9
ciljev ali o tem, kakšen vpliv imajo storitve      knjižnic      na njihovo okolje (uporabnike) in kako je le  K 1997_4_AM 13
meril za ugotavljanje uspešnosti 1 delovanja      knjižnic      (ang. library performance measurement). Kljub  K 1997_4_AM 14
omejeno vrednostjo pri ugotavljanju uspešnosti      knjižnic.     Namen prispevka je tudi, da vzpodbudi našo knjižničars  K 1997_4_AM 20
Statistics, 1975-, str. 63) "Podatki najstarejših      knjižnic      o številu njihovih rokopisov so prvi zametki  K 1997_4_AM 61
dveh konferencah. Drugo mednarodno statistiko      knjižnic      je Unesco zbiral leta 1955 in potem redno vsaki  K 1997_4_AM 117
nova merila za merjenje (uspešnosti) delovanja      knjižnic.     Da pa bi bili statistični podatki o knjižnicah  K 1997_4_AM 123
priporočil iz leta 1970 vprašalniki o delovanju      knjižnic      dokaj enostavni.Na začetku so spraševali po petih  K 1997_4_AM 127
kot po devetih. Unesco je podatke za vse tipe      knjižnic      ves čas objavljal v eni tabeli. 8 ISO (International  K 1997_4_AM 129
omenili določilo, da naj se mednarodna statistika      knjižnic      zbira redno, in sicer vsaka 3 leta in zajema  K 1997_4_AM 134
osebje. Drugo poglavje je namenjeno klasifikaciji      knjižnic      in opisuje nacionalne knjižnice, knjižnice visokošolskih  K 1997_4_AM 141
zbiranja. Zbirali naj bi podatke o: številu      knjižnic      glede na njihov tip, populaciji, kateri so le  K 1997_4_AM 143
knjižnicah in v njihov pomen za izboljšanje delovanja      knjižnic.     Priporočila niso prinesla bistvenih sprememb in  K 1997_4_AM 144
vprašalnik preoblikuje v dva ali tri, glede na tip      knjižnic,      ter da se spremeni čas zbiranja podatkov - namesto  K 1997_4_AM 150
vprašalnikov (zbirali podatke le za določen tip      knjižnic)     .Predlog je bil leta 1981 v Leipzigu sprejet in  K 1997_4_AM 150
vprašalniki za zbiranje mednarodne statistike      knjižnic      Statistične podatke o knjižnicah objavlja Unesco  K 1997_4_AM 152
najprej pripravil enoten vprašalnik za vse tipe      knjižnic,      ki naj bi ga razpošiljal vsaka tri leta, zajemal  K 1997_4_AM 154
ugotovili, da hkratno zbiranje podatkov za vse vrste      knjižnic      povzroča preveč tehničnih težav tako pri zbiranju  K 1997_4_AM 155
dele, tako da vsak del zajema eno ali dve vrsti      knjižnic      in sicer: 1. del: Splošne, nacionalne in druge  K 1997_4_AM 155
Specialne knjižnice. Vprašalniki za posamezne vrste      knjižnic      se razlikujejo glede na število in vrsto podatkov  K 1997_4_AM 156
poročanja; podatke zbirajo le za nekatere vrste      knjižnic      (ponavadi podatkov za šolske in specialne knjižnice  K 1997_4_AM 156
pripravo in sprejemanje standardov s področja      knjižnic,      informacijskih in dokumentacijskih centrov, indeksiranja  K 1997_4_AM 157
knjižnične statistike pri ugotavljanju uspešnosti      knjižnic.      2.3.2.2 Standard ISO za mednarodno knjižnično  K 1997_4_AM 168
načrtovanju in izvedbi statističnih popisov svojih      knjižnic      seveda upoštevajo, vendar pa ugotavljajo, da  K 1997_4_AM 171
upoštevane pri izdelavi vprašalnikov o delu slovenskih      knjižnic      in pri navodilih za njihovo izpolnjevanje.Omenili  K 1997_4_AM 173
največkrat za komentarje ob letnih pregledih dela      knjižnic      ali pa je problematika omenjena znotraj posameznih  K 1997_4_AM 176
mesecev in let ter s statističnimi podatki drugih      knjižnic.     Indeks mora biti knjižničarju v pomoč pri načrtovanju  K 1997_4_AM 184
Pregelj (1950) v priročniku za delo ljudskih      knjižnic      kot njihovo najpomembnejšo nalogo navaja propagando  K 1997_4_AM 191
Šlajpahova v priročniku za knjižničarje ljudskih      knjižnic,      kjer jim svetuje, da naj redno vodijo statistične  K 1997_4_AM 193
da naj redno vodijo statistične podatke o delu      knjižnic,      kajti brez verodostojnih, skrbnih in natančnih  K 1997_4_AM 193
omogoča le primerjavo kvantitativnih značilnosti      knjižnic      in ne govori o kvaliteti dela knjižnice, pa je  K 1997_4_AM 206
sir. V Priročniku za poslovanje specialnih      knjižnic      v poglavju o vodenju knjižnične statistike Šlajpahova  K 1997_4_AM 209
opozorila na vprašanje ugotavljanja uspešnosti dela      knjižnic      s pomočjo kazalcev kakovosti. Še leta 1985 zasledimo  K 1997_4_AM 214
koli kvalitetnejše ocene stanja in poslovanja      knjižnic      neprimerni.Zelo olajšano bi bilo delo knjižnic  K 1997_4_AM 217
knjižnic neprimerni. Zelo olajšano bi bilo delo      knjižnic      in zagotovljena kvaliteta podatkov, če bi se  K 1997_4_AM 218
za poenotenje vodenja podatkov vsaj po vrstah      knjižnic.     .."(Korže-Strajnar, 1985, str. 64). 15 "Vsi našteti  K 1997_4_AM 218
delovnih pripomočkih za organizacijo poslovanja      knjižnic      (1987) predlagala različne obrazce za zajemanje  K 1997_4_AM 224
različne obrazce za zajemanje podatkov o delu      knjižnic,      da knjižnice ne bi več vsaka na svoj način zbirala  K 1997_4_AM 224
neprimerljivi in zamegljujejo pravo podobo stanja      knjižnic"      (Korže-Strajnar, 1987, str. 5).Statistične evidence  K 1997_4_AM 224
vodenje evidenc o delu (splošnoizobraževalnih)      knjižnic      so dejansko pomenili pomemben korak k poenotenemu  K 1997_4_AM 230
sodobnih načel knjižničnega managementa večina naših      knjižnic      še ne pozna. 2.4.2 Zbiranje (statističnih) podatkov  K 1997_4_AM 237
zakonodaja ni priznala in so bili maloštevilni delavci      knjižnic      le državni uradniki (Dvajset let..., 1968, str  K 1997_4_AM 239

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   oznaka vira   št. povedi)

◁ ◀  601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA