Korpus bibliotekarstva

knjižnic* (901-1.000)


kijih ni bilo v OCLC, je iskal v katalogih štirih      knjižnic      na Internetu. Našel je 75% podatkov.  K 1997_1_PM 39
preverjal v OCLC in šestih katalogih ameriških      knjižnic      tiste podatke, ki jih ni bilo v RLIN.Našel je  K 1997_1_PM 42
iskanjem virov za diplomsko nalogo o zgodovini      knjižnic      Filozofske fakultete v Ljubljani sem v Zgodovinskem  K 1997_1_SH 1
osvetliti pomen in vlogo obeh velikih mož v razvoju      knjižnic      slovenskega glavnega mesta. Ustanovitev ljubljanske  K 1997_1_SH 2
stran 55-68 SODELOVANJE DVEH VRST      KNJIŽNIC      Z VIDIKA INFORMACIJSKIH POTREB UPORABNIKOV IN  K 1997_1_SM 0
izobraževanja bodočih aktivnih uporabnikov visokošolskih      knjižnic.     To je še toliko bolj pomembno, ker obe vrsti knjižnic  K 1997_1_SM 1
To je še toliko bolj pomembno, ker obe vrsti      knjižnic      sodita na izobraževalno področje. Uvod Običajno  K 1997_1_SM 2
povezovanja šolskih in splošno- izobraževalnih      knjižnic.     O povezovanju šolskih m visokošolskih knjižnic  K 1997_1_SM 3
knjižnic. O povezovanju šolskih m visokošolskih      knjižnic      pa ni veliko prispevkov, čeprav sodita obe vrsti  K 1997_1_SM 4
ni veliko prispevkov, čeprav sodita obe vrsti      knjižnic      na izobraževalno področje.Že s tega vidika bi  K 1997_1_SM 4
v povezavi z informacijskimi službami drugih      knjižnic      v sistemu kos nalogam, ki jih postavljajo vedno  K 1997_1_SM 9
izobražujejo bodoče uporabnike visokošolskih      knjižnic.     S tega vidika bi lahko pričakovali večjo povezavo  K 1997_1_SM 11
osrednja točka delovanja sodobnih visokošolskih      knjižnic.     Zato je pomembno, da so organizirane tako, da  K 1997_1_SM 17
informacij. To je tudi razlog, da vedno več      knjižnic      zaposluje informacijske strokovnjake, ki pomagajo  K 1997_1_SM 22
uporabljajo knjižnice več univerz. Povezanost      knjižnic      z medknjižnično izposojo in interaktivnim iskanjem  K 1997_1_SM 28
kije temeljil na ideji o skupnosti visokošolskih      knjižnic      v Mariboru, vendar se ni uresničil.Prizadevanja  K 1997_1_SM 40
uspelo vzpostaviti mrežo mariborskih visokošolskih      knjižnic.     V okviru knjižničnega informacijskega sistema  K 1997_1_SM 42
nadaljevanju KISUM) deluje devet visokošolskih      knjižnic,      njihova organizacija in poslovanje sta bili že  K 1997_1_SM 43
pravi, d a j e nujnost povezovanja in sodelovanja      knjižnic      temeljna."Načelo vsi imeti vse ne velja niti  K 1997_1_SM 47
se lahko vpiše v katerokoli od visokošolskih      knjižnic,      običajno se vsi na osnovi potrdila o šolanju  K 1997_1_SM 55
vseslovenski bazi COBIB in v katalogih posameznih      knjižnic,      ki so vključene v sistem COBISS.Uporabniki knjižnice  K 1997_1_SM 96
Steinbuch, M. Sodelovanje dveh vrst      knjižnic      z vidika informacijskih potreb uporabnikov in  K 1997_1_SM 104
je nudila veliko možnosti za sodelovanje obeh      knjižnic,      še zlasti zato, ker so gimnazijski uporabniki  K 1997_1_SM 104
uporabniki bodoči aktivni uporabniki visokošolskih      knjižnic.      3.1.1.Izobraževanje uporabnikov za raziskovalno  K 1997_1_SM 104
vsebino: viri informacij, vrste dokumentov, vrste      knjižnic,      INDOK centri, citiranje literature, izbor ustrezne  K 1997_1_SM 112
primarne in sekundarne vire, priročnike, vrste      knjižnic,      knjižnični informacijski sistem, citiranje uporabljene  K 1997_1_SM 136
enotno izkaznico in možnost obiskovanja vseh      knjižnic      v KISUM.V višjih letnikih, zlasti v četrtem,  K 1997_1_SM 142
izposoja Ena najstarejših oblik sodelovanja obeh      knjižnic      je medknjižnična izposoja. Običajno poteka v  K 1997_1_SM 145
poti velikokrat naroča gradivo iz visokošolskih      knjižnic.      Knjige ali članke, ki niso dostopni v slovenskih  K 1997_1_SM 149
izobražujejo bodoče aktivne uporabnike visokošolskih      knjižnic,      zato bi morala biti v praksi prisotna večja,  K 1997_1_SM 162
bolj sistematična povezava med obema vrstama      knjižnic,      zlasti na področju izobraževanja uporabnikov  K 1997_1_SM 162
ima možnost neposredno uporabljati vse vrste      knjižnic,      kar pomeni, da je uporabnik šolske knjižnice  K 1997_1_SM 167
da je uporabnik šolske knjižnice, UKM in vseh      knjižnic      v KISUM.Vsak se lahko brezplačno vpiše tudi v  K 1997_1_SM 167
Ostale Steinbuch, M. Sodelovanje dveh vrst      knjižnic      z vidika informacijskih potreb uporabnikov in  K 1997_1_SM 170
tudi glavna značilnost sodobnih visokošolskih      knjižnic,      da je uporabnik osrednja točka njihovega delovanja  K 1997_1_SM 179
knjižnici prevladujejo, sledi nadaljnja delitev      knjižnic      na splošnoizobraževalne, šolske, strokovne itd  K 1997_1_SR 5
Predstavitev univerzitetnih oz. visokošolskih      knjižnic      tehnološko najbolj razvite države na svetu na  K 1997_1_VZ 8
njimi so tudi bodoči uporabniki univerzitetnih      knjižnic.      Za knjižnice in knjižničarje je uporaba Interneta  K 1997_1_VZ 12
različnih virov informacij in javnih katalogov mnogih      knjižnic      po svetu, kar jim omogoča, da lahko bolje zadovoljujejo  K 1997_1_VZ 13
dovoljujejo potrebe svojih uporabnikov. Za uporabnike      knjižnic      pa pomeni možnost priključitve z domačega aH  K 1997_1_VZ 14
drugih strokovnjakov, povezanih v Zvezo ameriških      knjižnic      (ALA).Čeprav ima država veliko univerzitetnih  K 1997_1_VZ 19
ALA). Čeprav ima država veliko univerzitetnih      knjižnic,      so zanje uspeli poenotiti metodologijo za zbiranje  K 1997_1_VZ 20
Pojem univerzitetne knjižnice kot posebne vrste      knjižnic      je začel uvajati Unesco in leta 1974 je bila  K 1997_1_VZ 26
in leta 1974 je bila uveljavljena nova delitev      knjižnic      kot mednarodni standard.V njem so kot posebne  K 1997_1_VZ 26
tej delitvi obstajajo tri vrste visokošolskih      knjižnic      (Ambrožič, 1993a: 8): - glavna (mam) ali osrednja  K 1997_1_VZ 28
univerzitetna knjižnica ali skupina prostorsko ločenih      knjižnic      univerze, a pod enim vodstvom; - knjižnice univerznih  K 1997_1_VZ 28
ameriških t. i. akademskih (college and university)      knjižnic      se od leta 1990 naprej ukvarja Razvojni center  K 1997_1_VZ 29
ameriških državah in DC skupaj 3274 visokošolskih      knjižnic.      Pri uvajanju projekta za izboljšanje popisa akademski  K 1997_1_VZ 34
uvajanju projekta za izboljšanje popisa akademskih      knjižnic      sta sodelovala Narodna komisija za knjižnice  K 1997_1_VZ 35
za raziskovanje in statistiko Zveze ameriških      knjižnic.     (Williams, 1994: 4) Organizacijski model ameriških  K 1997_1_VZ 35
Organizacijski model ameriških univerzitetnih      knjižnic      se od našega razlikuje. V ZDA imajo centralizirane  K 1997_1_VZ 36
delovno. Centralizacija omogoča večjo učinkovitost      knjižnic.     (Ambrožič, 1993a: 34) Amerika ima veliko privatnih  K 1997_1_VZ 39
dve organizacijsko ločeni mreži visokošolskih      knjižnic:      ljubljanske in mariborske univerze.Ljubljansko  K 1997_1_VZ 41
1993b), kjer navaja tri organizacijske tipe      knjižnic      univerze: nepovezane oddelčne knjižnice fakultete  K 1997_1_VZ 42
fakultete - brez centralne knjižnice (npr. 16      knjižnic      Filozofske fakultete), centralne knjižnice -  K 1997_1_VZ 42
obstaja centralna knjižnica in več oddelčnih      knjižnic      (Biotehniška, Pravna fakulteta idr.).Formalno  K 1997_1_VZ 42
informacij ter večji stroški poslovanja. Število teh      knjižnic      se spreminja v odvisnosti od statusa njihovih  K 1997_1_VZ 48
NUK, CTK), 51 članic ljubljanske univerze in 10      knjižnic      nedefiniranega statusa.Mariborska univerza ima  K 1997_1_VZ 49
statusa. Mariborska univerza ima 7 visokošolskih      knjižnic.      Drugače pa je s knjižnicami mariborske univerze  K 1997_1_VZ 50
vsega začetka bolj enotna mreža visokošolskih      knjižnic      z Univerzitetno knjižnico (UKM) kot glavno knjižnico  K 1997_1_VZ 51
ponovno) polnopravna članica univerze. Je pa teh      knjižnic      manj, poleg tega pa je pri vzpostavljanju knjižničnega  K 1997_1_VZ 52
dokumenti, ki jih na mrežo pošilja Zveza ameriških      knjižnic.     Ta s svojimi številnimi odbori, službami in uradi  K 1997_1_VZ 55
nas je število visokošolskih in univerzitetnih      knjižnic      v ZDA.V letu 1992 je bilo od 122.663 (ocena)  K 1997_1_VZ 58
ZDA. V letu 1992 je bilo od 122.663 (ocena)      knjižnic      vseh vrst 32744 akademskih, torej nekaj manj  K 1997_1_VZ 59
akademskih, torej nekaj manj kot 2,7 % vseh ameriških      knjižnic.     Za primerjavo pa še pogled v Encarto (Microsoft  K 1997_1_VZ 59
številke. Leta 1990 naj bi bilo 34.600 vseh      knjižnic,      od tega skoraj 4600 (?) univerzitetnih (college  K 1997_1_VZ 61
000.000 filmskih in video enot. Velikost zaloge      knjižnic      se giblje med 5.000 (146 knjižnic) in več kot  K 1997_1_VZ 63
Velikost zaloge knjižnic se giblje med 5.000 (146      knjižnic)      in več kot milijon volumnov (152 knjižnic).   K 1997_1_VZ 63
146 knjižnic) in več kot milijon volumnov (152      knjižnic)     . Knjižnice so zaposlovale skupaj okrog 96.000  K 1997_1_VZ 63
zaposlenega v javnem sektorju, čeprav je število javnih      knjižnic      manjše (1515) kot privatnih (1759). Za jesen  K 1997_1_VZ 65
pogledamo po državah, imajo največ akademskih      knjižnic      v naslednjih državah: v Kaliforniji (291), New  K 1997_1_VZ 69
tudi javno dostopne kataloge. Za uporabnike      knjižnic      je pomenila velik korak naprej naraščajoča raba  K 1997_1_VZ 72
javni katalogi so dosegljivi v večini akademskih      knjižnic      s terminalov in osebnih računalnikov, mnogi pa  K 1997_1_VZ 82
mnogi pa tudi preko internih mrež kampusov izven      knjižnic.     Prek Interneta pa so dostopni v povprečno 64,5  K 1997_1_VZ 82
Prek Interneta pa so dostopni v povprečno 64,5%      knjižnic;      dostopnost narašča, višja ko je stopnja zahtevnosti  K 1997_1_VZ 83
vseh knjižnicah, uporabniki pa povprečno v 78%      knjižnic,      najpogostejša tipa dostopa sta Gopher in WWW  K 1997_1_VZ 83
Gopher in WWW, kiju največ uporabljajo. Veliko      knjižnic      nudi elektronski dostop do referenčnih baz podatkov  K 1997_1_VZ 84
razvila dobra polovica ameriških univerzitetnih      knjižnic.     Njihovo število je največje pri univerzah z doktorskim  K 1997_1_VZ 92
strani največjih in najbolj znanih univerzitetnih      knjižnic:      Harvard, Vale, California-Berkeley,... pogledali  K 1997_1_VZ 94
pogledali pa smo tudi v države z manjšim številom      knjižnic      (Wyoming, Nevada, Alaska).Po obsegu je največja  K 1997_1_VZ 94
online, že omenjenega HOLLIS-a, domačih strani      knjižnic      sistema, katalogov študijskih smeri na Harvardu  K 1997_1_VZ 101
študijskih smeri na Harvardu ter katalogov drugih      knjižnic      (med drugimi Kongresna knjižnica, Kalifornijska  K 1997_1_VZ 101
nekatere splošne podatke za 5419 univerzitetnih      knjižnic.     Vse skupaj so imele 1,452.203 naslovov, od teh  K 1997_1_VZ 130
kjer si lahko pogledamo seznam univerzitetnih 20      knjižnic      in dveh "neuniverzitetnih" knjižnic: NUK in CTK  K 1997_1_VZ 133
univerzitetnih 20 knjižnic in dveh "neuniverzitetnih"      knjižnic:      NUK in CTK.Na domači strani NUK se z malo truda  K 1997_1_VZ 133
velikih je sicer možen dostop do katalogov vseh      knjižnic,      saj se je razvilo dobro sodelovanje pri graditvi  K 1997_1_VZ 144
knjižnice drugih tipov. Takšno sodelovanje več tipov      knjižnic      je značilno tudi za ameriške knjižnice manjših  K 1997_1_VZ 145
mogoče. Zasluge za dobro splošno predstavitev      knjižnic      (tudi univerzitetnih) pa ima v veliki meri Zveza  K 1997_1_VZ 156
univerzitetnih) pa ima v veliki meri Zveza ameriških      knjižnic.      V povezavi s prihodnostjo knjižnic Južnič (1990  K 1997_1_VZ 156
ameriških knjižnic. V povezavi s prihodnostjo      knjižnic      Južnič (1990:166) ugotavlja, daje "smisel avtomatizacije  K 1997_1_VZ 157
delovnem mestu ali doma. Vendar to ne pomeni konec      knjižnic,      kot so nekateri predvidevali, saj je do "virtualne  K 1997_1_VZ 158
drugi, večji knjižnici. Tudi delavci večjih      knjižnic      praviloma nimajo možnosti del prakse opravljati  K 1997_2_3_AM 53
delovale v okviru izobraževalnih ustanov ali večjih      knjižnic.     Obstojale so tudi poletne šole in izobraževalni  K 1997_2_3_AM 64
knjižničarstva npr. društvo bibliotekarjev, društvo      knjižnic,      zveza takšnih društev ipd. Standarde, ki naj  K 1997_2_3_AM 66
dokazati ministrstvom, pristojnim za posamezne vrste      knjižnic,      da morajo biti temeljni pogoji za vstop v stroko  K 1997_2_3_AM 291
napredovanje znotraj nje enotni ne glede na vrsto      knjižnic.     In nenazadnje, dokler še nimamo tako pestre izobraževa  K 1997_2_3_AM 291
bralce. 1.uvod V okvir splošnoizobraževalnih      knjižnic      v Sloveniji sodijo tudi mladinske oz. pionirske  K 1997_2_3_BB 1
mladostniki do 15. leta starosti. Člani pionirskih      knjižnic      (Pionirske knjižnice Rotovž, Pionirske knjižnice  K 1997_2_3_BB 2
knjižničarji opravljajo v okviru splošnoizobraževalnih      knjižnic      in šolskih knjižnic "gigantsko delo" v korist  K 1997_2_3_BB 7
okviru splošnoizobraževalnih knjižnic in šolskih      knjižnic      "gigantsko delo" v korist otrok in mladine, saj  K 1997_2_3_BB 7

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   oznaka vira   št. povedi)

◁ ◀  401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA