Korpus bibliotekarstva
lahko izkoristijo vse možnosti, ki jih ponuja | knjižnica. | Znanje o prilagoditvah v knjižnici si bibliotekar | D 2011_SB 7 |
Institut Jožef Štefan NUK = Narodna in univerzitetna | knjižnica | OZN = Organizacija združenih narodov UL = Univerza | D 2011_SB 13 |
se nanaša na druge življenjske aspekte. Ker je | knjižnica | pomemben člen v izobraževanju posameznika, smo | D 2011_SB 66 |
specialne knjižnice za določene uporabnike, npr. | knjižnica | za slepe in slabovidne). Integracija pomeni vključite | D 2011_SB 76 |
uporabnik uporablja lasten transport, ali ima | knjižnica | posebno parkirno mesto), prav tako pa lahko nastanejo | D 2011_SB 247 |
uporabnikov s posebnimi potrebami od knjižnice, | knjižnica | pa s tem izgubi smisel v prizadevanju za prilagajanje | D 2011_SB 279 |
upoštevati vrsto dejavnikov, ki vplivajo na to, ali bo | knjižnica | prijazna uporabnikom s posebnimi potrebami in | D 2011_SB 281 |
z razkrivanjem se lahko izognemo tako, da ima | knjižnica | zaposlenega posebnega koordinatorja za uporabnike | D 2011_SB 288 |
uporabniki tisti, ki želijo biti vključeni, ali je | knjižnica | tista, ki jih želi vključiti?Ali se uporabniki | D 2011_SB 303 |
uporabniki želijo vključiti v dejavnosti, ki jih | knjižnica | ponuja?V kolikor je odgovor ne, se lahko pojavijo | D 2011_SB 304 |
Manifestu o splošnih knjižnicah (1994): splošna | knjižnica | je dolžna zagotoviti oziroma priskrbeti posebne | D 2011_SB 311 |
uporabnikom s posebnimi potrebami. Da ugotovimo, ali | knjižnica | zagotavlja dostopnost le-teh, si lahko odgovorimo | D 2011_SB 342 |
oprema Za zagotavljanje minimalnih pogojev naj | knjižnica | uporabnikom s posebnimi potrebami nudi: Večje | D 2011_SB 350 |
to, katero podporno tehnologijo in pripomočke | knjižnica | nudi, morajo vsi bibliotekarji vedeti zanjo in | D 2011_SB 413 |
Jones in Van Fleet, 1995): Če želenega gradiva | knjižnica | nima, si ga na uporabnikovo željo lahko izposodi | D 2011_SB 454 |
knjigo, ki je na voljo le v čitalnici, mu naj | knjižnica | omogoči izposojo na dom, sploh v primeru, če | D 2011_SB 457 |
treba nameniti več časa, kar pa je težko, kadar | knjižnica | nima posebnega koordinatorja za posebne potrebe | D 2011_SB 464 |
POTREBAMI Brez pravega znanja knjižničnega osebja | knjižnica | ne bo beležila velikega obiska uporabnikov s | D 2011_SB 591 |
bibliotekarje, ki ga izvaja Narodna in univerzitetna | knjižnica | (NUK), obsega izobraževanje za začetnike v stroki | D 2011_SB 664 |
knjižničnimi storitvami, ki jih tem uporabnikom | knjižnica | lahko nudi: gradnjo posebnih zbirk, bralne ure | D 2011_SB 668 |
po usposabljanju se lahko pojavijo tudi, kadar | knjižnica | pridobi nove podporne pripomočke ali opremo in | D 2011_SB 680 |
uporabnike s posebnimi potrebami v knjižnici (če to | knjižnica | nudi ali ne); pomanjkanje izkušenj pri delu | D 2011_SB 686 |
Miglič, 2006). 4.3.2.1 Ciljna publika Tudi če ima | knjižnica | posebno kontaktno osebo ali zaposlenega za uporabnike | D 2011_SB 690 |
pomemben vpogled v tematiko (Hurst, 2006). Če | knjižnica | nima notranjih virov, lahko za izobraževanje | D 2011_SB 706 |
uporabniki sami ne znajo uporabljati. Tudi če ima | knjižnica | najnovejšo podporno tehnologijo, to še ne pomeni | D 2011_SB 777 |
PRAKSI 5.1 PRIMER USPOSABLJANJA NA DALJAVO Če ima | knjižnica | več enot in so te daleč vsaksebi, je težko najti | D 2011_SB 786 |
strani študentovega pomočnika ali asistenta, če je | knjižnica | študentu nedostopna (Invalidnost in visoko šolstvo | D 2011_SB 824 |
da mora biti uporabnikom s posebnimi potrebami | knjižnica | prilagojena, da uporabniki zahtevajo posebno | D 2011_SB 1011 |
bibliotekar posveti in jim nameni čas; veselje, če je | knjižnica | zanje nekaj novega in če jim prinaša ugodnosti | D 2011_SB 1042 |
to zahteva poslanstvo knjižnice, saj mora biti | knjižnica | namenjena vsem uporabnikom. se moramo naučiti | D 2011_SB 1093 |
potrebami družba sprejme in se jim prilagodi. si | knjižnica | z njihovim obiskom pridobi krog uporabnikov, | D 2011_SB 1094 |
povsod. je to pomembno za razvoj knjižnice. je | knjižnica | javna ustanova in mora zadovoljiti tudi potrebe | D 2011_SB 1094 |
kaže na neprimeren odnos (op. avt.)). s tem | knjižnica | dobi nove predloge, kaj bi lahko še izboljšali | D 2011_SB 1094 |
potrebami ljudje, ki imajo svoje potrebe. Če ima | knjižnica | veliko takšnih uporabnikov, bo potem prijazna | D 2011_SB 1096 |
veliko takšnih uporabnikov, bo potem prijazna | knjižnica | za vse ljudi. se bo knjižnica pripravila na | D 2011_SB 1096 |
potem prijazna knjižnica za vse ljudi. se bo | knjižnica | pripravila na uporabnike s posebnimi potrebami | D 2011_SB 1096 |
čim pogosteje taki uporabniki pridejo. mora | knjižnica | biti dostopna za vse ljudi.Če pride vanjo uporabnik | D 2011_SB 1096 |
ali dostopati do gradiva, je to znak, da mora | knjižnica | uvesti neke spremembe, ki mu bodo to omogočile | D 2011_SB 1097 |
knjižnici dober ugled, saj bi pomenilo, da ima | knjižnica | ustrezne pogoje za vse uporabnike. je za knjižnico | D 2011_SB 1098 |
zato ker morda tudi zakon to predpisuje. mora | knjižnica | že v osnovi zajemati vse skupine uporabnikov | D 2011_SB 1098 |
lažje nabavlja gradivo tudi zanje. na ta način | knjižnica | pridobi dodatna finančna sredstva. uporabniki | D 2011_SB 1099 |
potrebami ravno tako potrebujejo okolje kot je | knjižnica, | da se lahko neovirano informacijsko izobražujejo | D 2011_SB 1099 |
nudi možnost preživljanja prostega časa. tako | knjižnica | dokaže, da je res namenjena vsem uporabnikom | D 2011_SB 1100 |
enakopravnost in enakovrednost med uporabniki. se | knjižnica | tako zave, da so tudi ti uporabniki prisotni | D 2011_SB 1100 |
v praksi; je tudi to del dela, ki naj bi ga | knjižnica | opravljala.Obstajajo ljudje s posebnimi potrebami | D 2011_SB 1125 |
potrebe na izkoristek vseh možnosti, ki jih ponuja | knjižnica | in ovire v njej Sedem intervjuvancev meni, da | D 2011_SB 1138 |
vpliva. Za intervjuvance s psihološkimi težavami | knjižnica | ne predstavlja nobenih ovir, prav tako menijo | D 2011_SB 1140 |
vseh knjižničnih možnosti, seveda v kolikor je | knjižnica | prilagojena tako, da je njim dostopna.Nekateri | D 2011_SB 1144 |
Tudi osebe z dolgotrajno boleznijo navajajo, da | knjižnica | zanje ne predstavlja nobenih ovir, saj je edina | D 2011_SB 1146 |
kakšen človek si. Ni pa to zato, ker je to ravno | knjižnica. | Bolj zato, ker se jim ne da iti in ker je nepraktično | D 2011_SB 1193 |
skrivajo osebo s posebnimi potrebami, hkrati pa je | knjižnica | tudi socialni prostor, kjer naj bi imeli vsi | D 2011_SB 1209 |
v smislu razstave, ampak da se pokaže, da je | knjižnica | dostopna za vse in prilagodljiva. Tudi slepi | D 2011_SB 1219 |
o tem menijo intervjuvanci: Mislim, da če je | knjižnica | primerno opremljena in prilagojena za uporabnike | D 2011_SB 1239 |
bodo iskale druge rešitve. Na nek način ima | knjižnica | celo vlogo socialnega korektiva.Da vsem omogoča | D 2011_SB 1265 |
knjižnico, ker tam nimajo kaj početi ... Skratka | knjižnica | mora omogočati manjšinam čim boljše storitve | D 2011_SB 1267 |
odvisno. Resnica je, da nima nobenega smisla, da | knjižnica | dela dostop za uporabnika na vozičku, če v občini | D 2011_SB 1269 |
nobenega. Smiselno pa se je prilagoditi tam, kjer | knjižnica | ne pozna svojih uporabnikov, na primer v večjem | D 2011_SB 1270 |
zagotovo dodatna usposabljanja, ki jih lahko | knjižnica | (ali pa več knjižnic skupaj) organizira skupaj | D 2011_SB 1299 |
ima podobno posebno potrebo kot uporabnik, ta | knjižnica | je zanj najboljša in v njo rad in pogosto zahaja | D 2011_SB 1305 |
je potrebno spremeniti in prilagoditi, da bo | knjižnica | dostopna tudi zanj. Študenti imajo določeno znanje | D 2011_SB 1416 |
vpliva na izkoristek vseh možnosti, ki jih ponuja | knjižnica? | Ali pri uporabi knjižnice naletite na kakšno oviro | D 2011_SB 1470 |
NUK), in Simona Šuler Pandev (Koroška osrednja | knjižnica | dr. Franceta Sušnika), je vodja skupine Maja | KN 2006_9_FLM_MM 1 |
fotografije, ki nastane v knjižnici, je fotograf, | knjižnica | pa je založnik v primeru, ko ima funkcijo založništva | KN 2006_9_FLM_MM 40 |
V SPLOŠNIH KNJIŽNICAH" 1. Uvod Vsaka splošna | knjižnica | je v skladu s predpisano zakonodajo dolžna zagotavljati | KN 2007_3_OOK 5 |
odvisen od naslednjih faktorjev: - ali splošna | knjižnica | opravlja funkcijo osrednje območne knjižnice | KN 2007_3_OOK 8 |
osrednje območne knjižnice, - ali ima splošna | knjižnica | funkcijo osrednje knjižnice, - ali ima knjižnica | KN 2007_3_OOK 8 |
knjižnica funkcijo osrednje knjižnice, - ali ima | knjižnica | status krajevne knjižnice, - ali gre za potujočo | KN 2007_3_OOK 8 |
knjižnice, - ali gre za potujočo knjižnico, - ali ima | knjižnica | (osrednja ali osrednja območna) organizirana | KN 2007_3_OOK 8 |
strukturo običajno logično povezani: - ali se | knjižnica | s to dejavnostjo ukvarja tudi zaradi potrebe | KN 2007_3_OOK 9 |
depozitarno funkcijo pa opravlja osrednja območna | knjižnica | ali druga ustanova na njenem območju ali izven | KN 2007_3_OOK 9 |
regionalnem in nacionalnem nivoju. Splošna | knjižnica | lahko proces pridobivanja domoznanskega gradiva | KN 2007_3_OOK 11 |
področju, je priporočljivo, da vsaka splošna | knjižnica, | na osnovi zgornjih dejstev, v obliki pisnega | KN 2007_3_OOK 14 |
domoznanske dejavnosti. 2.1 Domoznansko območje Splošna | knjižnica | naj opredeli svoje domoznansko območje: - pri | KN 2007_3_OOK 14 |
vezano na geografsko območje občin, ki jih splošna | knjižnica | pokriva v skladu z Zakonom o knjižničarstvu | KN 2007_3_OOK 14 |
četrt. 2.2 Vrste domoznanskega gradiva Splošna | knjižnica | naj, v skladu s tradicijo, s potrebami lokalnega | KN 2007_3_OOK 15 |
izdajatelj, tiskar). Priporočila: - Splošna | knjižnica | naj teži k temu, da pridobi vse domoznansko gradivo | KN 2007_3_OOK 17 |
2.3 Tipologija domoznanskega gradiva Splošna | knjižnica | naj opredeli domoznansko gradivo, ki je predmet | KN 2007_3_OOK 19 |
v mikrofilmski in digitalni obliki) - splošna | knjižnica | opredeli tudi izhodišča in seznam serijskih publikacij | KN 2007_3_OOK 20 |
neformalne oblike pridobivanja izredno pomembno, da | knjižnica | v svojem okolju in pri producentih ustvari in | KN 2007_3_OOK 24 |
utripu kraja v preteklosti in danes. Splošna | knjižnica | naj se te naloge v svojem okolju loti s strateško | KN 2007_3_OOK 25 |
v analogni obliki, v digitalni obliki pa jih | knjižnica, | če je zadostila Zakonu o avtorskih in sorodnih | KN 2007_3_OOK 36 |
knjižnicami za leto 2006 je kot prva visokošolska | knjižnica | iz Slovenije ter kot prva knjižnica iz nenemško | KN 2007_6_7_PM_IT 1 |
visokošolska knjižnica iz Slovenije ter kot prva | knjižnica | iz nenemško govorečih področij izvedla tudi Centralna | KN 2007_6_7_PM_IT 1 |
govorečih področij izvedla tudi Centralna tehniška | knjižnica | Univerze v Ljubljani. Sodobne knjižnice delujejo | KN 2007_6_7_PM_IT 1 |
snovanje strateških ter poslovnih odločitev. Vsaka | knjižnica | namreč lahko svoje vrednosti za izmerjene in | KN 2007_6_7_PM_IT 16 |
je prvič sodeloval tudi CTK kot prva slovenska | knjižnica | ter tudi kot prva knjižnica iz nenemško govorečih | KN 2007_6_7_PM_IT 24 |
kot prva slovenska knjižnica ter tudi kot prva | knjižnica | iz nenemško govorečih področij.V tokratnem projektu | KN 2007_6_7_PM_IT 24 |
visokošolskih knjižnicah so se najviše uvrstile | knjižnica | Visoke strokovne šole Regensburg, Univerzitetna | KN 2007_6_7_PM_IT 27 |
Visoke strokovne šole Regensburg, Univerzitetna | knjižnica | Mannheim in Spodnje Saška Državna in univerzitetna | KN 2007_6_7_PM_IT 27 |
Mannheim in Spodnje Saška Državna in univerzitetna | knjižnica | Göttingen. CTK je v svoji kategoriji visokošolskih | KN 2007_6_7_PM_IT 27 |
učinkovitost in razvojno dejavnost. Vsaka | knjižnica, | ki sodeluje v BIX-u, v obdobju od 1. januarja | KN 2007_6_7_PM_IT 29 |
Univerzi v Ljubljani. Kot primer, univerzitetna | knjižnica | Tehniške univerze na Dunaju se je uvrstila le | KN 2007_6_7_PM_IT 55 |
uvrstila le dve mesti pred CTK-jem, Univerzitetna | knjižnica | Univerze Karla Franca v Gradcu je v kategoriji | KN 2007_6_7_PM_IT 55 |
univerzitetnimi knjižnicami dosegla Univerzitetna | knjižnica | Mannheim, med dvonivojskimi univerzitetnimi knjižnicami | KN 2007_6_7_PM_IT 56 |
najboljša Spodnje Saška Državna in univerzitetna | knjižnica | Göttingen z indeksom 877. Knjižnični sistem Univerze | KN 2007_6_7_PM_IT 56 |
lahko vključi vsaka visokošolska ali splošna | knjižnica. | Letna članarina znaša 170 EUR. | KN 2007_6_7_PM_IT 102 |
spoznali. Damjana Vovk Narodna in univerzitetna | knjižnica | LIBTM RFID V SLOVENSKIH KNJIŽNICAH Radio frekvenčna | KN 2008_11_FB_PG 18 |
lokalizaciji in inventuri gradiva v knjižnicah. Če | knjižnica | uporablja nalepke s krajšo življenjsko dobo, | KN 2008_12_KCA 10 |
drobno, s čipi RFID, ki jih istemu gradivu dodeli | knjižnica. | Čip RFID, ki ga pridobi gradivo v prodajalnah | KN 2008_12_KCA 17 |
do 500 enot na uro. Z več postajami lahko ena | knjižnica | pretvori zbirko v velikosti 160.000 enot v 10 | KN 2008_12_PM 84 |
(leva okolica beseda(e) desna okolica oznaka vira št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL | Iskalnik: NEVA |