Korpus bibliotekarstva

knjižnic* (301-400)


študentov, bodo sprejele tako politiko in od      knjižnic      bodo pričakovale, da se prilagodijo potrebam  D 2006_FM 531
informacijske tehnologije, neposredno vpliva na delo      knjižnic,      in sicer na področju hranjenja in dostopanja  D 2006_FM 532
INFORMACIJSKO OPISMENJEVANJE UPORABNIKOV VISOKOŠOLSKIH      KNJIŽNIC      5.5.1 Definicija informacijske pismenosti Od  D 2006_FM 577
število institucij visokega šolstva, specialnih      knjižnic,      korporacij in drugih izobraževalnih in strokovnih  D 2006_FM 590
imajo študentje težave pri uporabi visokošolskih      knjižnic.     Večina uporabnikov uporablja informacijsko službo  D 2006_FM 637
knjižničnih spretnosti; - nekateri niso uporabniki      knjižnic,      ker niso imeli potrebe po uporabi knjižnic za  D 2006_FM 673
uporabniki knjižnic, ker niso imeli potrebe po uporabi      knjižnic      za dosedanje akademsko delo; - velikokrat neradi  D 2006_FM 673
nanaša na vzpodbude pedagoškega osebja za uporabo      knjižnic.     Študentje se namreč močno opirajo na pedagoško  D 2006_FM 683
vplivajo na študente, njihovo uporabo ali neuporabo      knjižnic.     Če sami nis  D 2006_FM 685
neuporabo knjižnic. Če sami niso uporabniki      knjižnic,      potem ne bodo poudarjali potrebe po uporabi knjižnice  D 2006_FM 686
kažejo, da imajo vsi uporabniki visokošolskih      knjižnic,      tako dodiplomski kot podiplomski študentje ter  D 2006_FM 711
študentje ter profesorji, težave pri uporabi      knjižnic.     Te težave nastajajo tako zaradi nerazumevanja  D 2006_FM 711
knjižnično informacijskih spretnostih pa se ob uporabi      knjižnic      pojavljajo frustracije.Težave se pojavljajo ob  D 2006_FM 713
obvladovanje teh spretnosti med uporabniki visokošolskih      knjižnic      predvsem v pomanjkanju ustreznih izkušenj in  D 2006_FM 715
profesorji, ki ne vzpodbujajo študentov k uporabi      knjižnic      in dajejo občutek, da so nepomembne za uspešno  D 2006_FM 716
so posebna skupina uporabnikov visokošolskih      knjižnic      s specifičnimi značilnostmi, ki vplivajo na to  D 2006_FM 719
POSEBNOSTI ODRASLIH UPORABNIKOV VISOKOŠOLSKIH      KNJIŽNIC      Značilnosti odraslih, na katere moramo biti v  D 2006_FM 1025
knjižnicah. Ti študentje navadno niso uporabniki      knjižnic      in imajo slabo razvite spretnosti iskanja.Žal  D 2006_FM 1037
diplomski nalogi o pedagoški funkciji visokošolskih      knjižnic      in poda predlog programa informacijske pismenosti  D 2006_FM 1097
predpostavila, da so odrasli vsi uporabniki visokošolskih      knjižnic      in ni vzpostavila razlike med učenjem "mladih  D 2006_FM 1100
najpogosteje omenja v okviru povezovanja splošnih      knjižnic      z univerzo za tretje življenjsko obdobje.V okviru  D 2006_FM 1102
na daljavo preko interneta. Na vlogo splošnih      knjižnic      pri izobraževanju odraslih v povezavi s konceptom  D 2006_FM 1108
motivacijo za učenje (ibid.). O vlogi specialnih      knjižnic      pri spodbujanju vseživljenjskega učenja govorita  D 2006_FM 1121
izobraževanju; podatki o odprtosti visokošolskih      knjižnic      v poznih popoldanskih in večernih urah ter ob  D 2006_FM 1130
uporabnikov v visokošolskih knjižnicah Center za razvoj      knjižnic,      ki deluje v okviru Narodne in univerzitetne knjižnice  D 2006_FM 1130
podatkih iz leta 2004 izmed 56-ih visokošolskih      knjižnic      kar 28 ne usposablja uporabnikov (glej tabelo  D 2006_FM 1131
usposablja do 40 ur letno, preostalih 25 odstotkov      knjižnic      pa usposablja uporabnike nad 40 ur letno (glej  D 2006_FM 1132
da izvaja to usposabljanje še manjše število      knjižnic      in v skupaj manjšem obsegu (glej tabelo 3).Izmed  D 2006_FM 1138
skupaj manjšem obsegu (glej tabelo 3). Izmed 56-ih      knjižnic      izvaja tovrstno usposabljanje le 22 knjižnic  D 2006_FM 1139
knjižnic izvaja tovrstno usposabljanje le 22      knjižnic,      kar je manj kot 40 odstotkov vseh visokošolskih  D 2006_FM 1139
kar je manj kot 40 odstotkov vseh visokošolskih      knjižnic.     Večina knjižnic porabi za tovrstno usposabljanje  D 2006_FM 1139
odstotkov vseh visokošolskih knjižnic. Večina      knjižnic      porabi za tovrstno usposabljanje od 5 do 10 ur  D 2006_FM 1140
10 ur letno (31 odstotkov), kar 82 odstotkov      knjižnic      pa usposablja uporabnike do 40 ur letno.Ostalih  D 2006_FM 1140
uporabnike do 40 ur letno. Ostalih 18 odstotkov      knjižnic,      ki usposabljajo uporabnike več kot 80 ur letno  D 2006_FM 1141
uporabnike le polovica vseh slovenskih visokošolskih      knjižnic,      za uporabo elektronskih virov pa manj kot 40  D 2006_FM 1143
uporabo elektronskih virov pa manj kot 40 odstotkov      knjižnic,      ne moremo pričakovati, da bodo naši študentje  D 2006_FM 1143
pa je še slabše. 7.3.2 Odprtost visokošolskih      knjižnic      pozno popoldan, zvečer in ob vikendih Na podlagi  D 2006_FM 1167
vikendih Na podlagi urnika poslovanja visokošolskih      knjižnic      lahko sklepamo, koliko se knjižnice prilagajajo  D 2006_FM 1167
odrasli od njih. Po pregledu 73-ih visokošolskih      knjižnic      na spletu sem našla podatek o času poslovanja  D 2006_FM 1168
spletu sem našla podatek o času poslovanja za 64      knjižnic.     Glede na to, da večina odraslih študira izredno  D 2006_FM 1168
zaradi službenih obveznosti) sem preverila, koliko      knjižnic      ima delovni čas prilagojen odraslim. Graf 5:  D 2006_FM 1169
Tedensko število ur odprtosti visokošolskih      knjižnic      po 16. uri in ob vikendih 0,00 2,00 4,00 6,00  D 2006_FM 1170
Ambrožič, 2005a in Ambrožič, 2005b Tedensko odprtost      knjižnic      prilagojeno odraslim sem ugotavljala tako, da  D 2006_FM 1170
ugotavljala tako, da sem upoštevala vse ure odprtosti      knjižnic      po štirih popoldan ter ob vikendih, v enem tednu  D 2006_FM 1170
ob vikendih, v enem tednu. Več kot polovica      knjižnic      (33) je odprtih za odrasle le eno ali dve uri  D 2006_FM 1171
teden ali pa sploh niso (glej graf 5). Od 64      knjižnic      jih kar 25 odstotkov ne posluje po 16. uri ali  D 2006_FM 1172
odstotkov ne posluje po 16. uri ali ob vikendih, 10      knjižnic      (16 odstotkov) je za odrasle odprtih le eno uro  D 2006_FM 1172
odprtih le eno uro na teden, in sicer do 17. ure, 7      knjižnic      (11 odstotkov) je do te ure odprtih 2 krat na  D 2006_FM 1172
štirih ali petih popoldan. Sedaj omenjenih 26      knjižnic      (41 odstotkov) ima sicer podaljšan delavni čas  D 2006_FM 1177
le malo možnosti, da bi imeli odrasli od teh      knjižnic      večje koristi, povezane s pridobivanjem informacijskih  D 2006_FM 1177
knjižnice z naslednjimi urniki poslovanja: 5      knjižnic      (8 odstotkov) je odprtih za odrasle 6 ur na teden  D 2006_FM 1179
odrasle na teden. Le dobra tretjina visokošolskih      knjižnic      ima torej čas odprtosti prilagojen oz. dobro  D 2006_FM 1181
študentom. To pa pomeni, da se skoraj dve tretjini      knjižnic      ne zaveda potreb odraslih študentov, ali pa jih  D 2006_FM 1182
Iz odraslim neprilagojenega urnika poslovanja      knjižnic      lahko sklepamo tudi, da so odrasli prikrajšani  D 2006_FM 1184
2003 ). Izobraževalna funkcija visokošolskih      knjižnic      postaja vse pomembnejša, obenem pa usposobljenost  D 2006_FM 1200
OPISMENJEVANJE ODRASLIH UPORABNIKOV VISOKOŠOLSKIH      KNJIŽNIC      Večina knjižnic deli izobraževanje uporabnikov  D 2006_FM 1343
ODRASLIH UPORABNIKOV VISOKOŠOLSKIH KNJIŽNIC Večina      knjižnic      deli izobraževanje uporabnikov na dve glavni  D 2006_FM 1343
model na zahtevo (je prevladujoč model v večini      knjižnic      danes.Člani fakultete se dogovorijo s knjižničarji  D 2006_FM 1351
veliko pripomogli k ozaveščanju visokošolskih      knjižnic      in ustanov o potrebi po teh spretnosti in pridobili  D 2006_FM 1539
spremembah in dogajanju na področju visokošolskih      knjižnic      pri nas, če želi ostati v toku s časom.Boriti  D 2006_FM 1573
pokazale, da imajo študentje težave pri uporabi      knjižnic      in njenih virov, tako ob vstopu na visokošolski  D 2006_FM 1975
ugotovila, da kar polovica vseh visokošolskih      knjižnic      ne usposablja svojih uporabnikov.Še slabše pa  D 2006_FM 2032
počne manj kot 40 odstotkov vseh visokošolskih      knjižnic      pri nas.Poleg tega je tudi med tistimi knjižnicami  D 2006_FM 2033
odraslih. Kar 25 odstotkov vseh visokošolskih      knjižnic,      ki sem jih preverila, ne posluje po štiri uri  D 2006_FM 2040
popoldan ali ob vikendih. Skoraj 33 odstotkov      knjižnic      pa je za odrasle odprtih od ene do peti ur na  D 2006_FM 2041
obisk knjižnice je zelo malo. Le dobra tretjina      knjižnic      ima svoj čas odprtosti prilagojen ali dobro prilagojen  D 2006_FM 2043
pedagoška izobrazba. Iz podatkov o odprtosti      knjižnic      v poznem popoldanskem času in ob vikendih ter  D 2006_FM 2048
ki kažejo na to, da kar polovica visokošolskih      knjižnic      izobraževanja uporabnikov sploh ne izvaja.Informacijs  D 2006_FM 2072
uporabnikov. Tudi urniki odprtosti naših visokošolskih      knjižnic      marsikje še niso prilagojeni potrebam odraslih  D 2006_FM 2074
ki postaja vse pomembnejša. Od visokošolskih      knjižnic      se vse bolj pričakuje, da bodo usposabljale svoje  D 2006_FM 2078
8. februarja 1949 z združitvijo dveh manjših      knjižnic      Kolodvorske in Koroške četrti.Hkrati z njo je  D 2007_GZ 160
je v naslednjih letih razvila v eno najboljših      knjižnic      takratnega časa v Sloveniji. Žlahtno tradicijo  D 2007_GZ 161
nastale iz nekdanjih ljubiteljskih društvenih      knjižnic:      Tezno, Pobrežje, Šentilj, Pekre, Ruše, Studenci  D 2007_GZ 164
Bistrice. Mariborska knjižnica je sistem splošnih      knjižnic,      z razčlenjeno knjižnično mrežo in razvejano komunikacijsko  D 2007_GZ 183
v Sloveniji, temelji na principu enotne mreže      knjižnic      s centralno upravo, nabavo in obdelavo knjižničnega  D 2007_GZ 184
distribuira v knjižnice, bralci se včlanijo v eni od      knjižnic,      nato z isto člansko izkaznico uporabljajo storitve  D 2007_GZ 184
predstavlja organizacijski model povezovanja      knjižnic      v knjižnični informacijski sistem. COBISS2 in  D 2007_MA 15
ki jo vzdržuje IZUM, podpira različne funkcije      knjižnic      in knjižničnih informacijskih servisov z možnostjo  D 2007_MA 17
generacijo nove programske opreme, ki prodira v večino      knjižnic      po Sloveniji in postaja osnova za njihovo nemoteno  D 2007_MA 19
Leta 1987 je Skupnost jugoslovanskih nacionalnih      knjižnic      sprejela sistem vzajemne katalogizacije kot skupno  D 2007_MA 29
Jugoslavija razpadla, je v sistemu sodelovalo 55      knjižnic      iz vseh njenih nekdanjih republik. Leta 1991  D 2007_MA 30
predstavlja organizacijski model povezovanja      knjižnic      v knjižnični informacijski sistem z vzajemno  D 2007_MA 33
COBIB in lokalnimi bazami podatkov sodelujočih      knjižnic,      bazo podatkov o knjižnicah COLIB, normativno  D 2007_MA 33
o računalniška in komunikacijska povezanost      knjižnic.      COBISS2 in COBISS3 sta dve generaciji programske  D 2007_MA 34
razvija in vzdržuje IZUM, podpira različne funkcije      knjižnic      in knjižničnih informacijskih servisov z možnostjo  D 2007_MA 36
pri avtomatizaciji svojega poslovanja preko 400      knjižnic.      COBISS.   D 2007_MA 47
aktivnosti v zvezi z računalniškim povezovanjem      knjižnic;      o zagotavljanje in vzdrževanje skupnih računalniških  D 2007_MA 53
ugotavljanje usposobljenosti strokovnih delavcev      knjižnic      za sodelovanje v vzajemni katalogizaciji (v sodelovanju  D 2007_MA 53
jih sestavljajo predstavniki različnih skupin      knjižnic      (nacionalna, splošne, visokošolske, specialne  D 2007_MA 57
programsko opremo COBISS, za potrebe slovenskih      knjižnic      in končnih uporabnikov pa opravlja tudi naloge  D 2007_MA 58
izposoje, kar omogoča uporabo sistema v vseh vrstah      knjižnic.     Knjižničarji lahko sami spreminjajo večino parametrov  D 2007_MA 66
izdelavo različnih izpisov iz lokalnih baz podatkov      knjižnic,      v nekaterih primerih pa tudi iz vzajemne baze  D 2007_MA 70
njih pa so prilagojeni tudi potrebam posameznih      knjižnic.     Izpisi, kot npr. kataložni listki in bibliografije  D 2007_MA 71
izraza in izmenjav. Če v moderni dobi ne bi bilo      knjižnic,      bi bil marsikdo prikrajšan za pomoč pri delu  D 2007_MA 275
Informacijska tehnologija ne bo mogla nikdar nadomestiti      knjižnic,      saj njihov družbeni pomen ni v tehnološkem obvladovanju  D 2007_MA 277
tehnologijo, ki postaja osnova za nemoteno poslovanje      knjižnic.      Izziv za mojo raziskavo, je bil predvsem, da  D 2007_MA 313
se je tehnologija dobro uvedla skoraj v večino      knjižnic      po Sloveniji in so jo knjižničarji dobro sprejeli  D 2007_MA 315
katalogov izborile svoje mesto na spletu. Nekaj      knjižnic      je že na dobri poti, velika večina pa se mora  D 2007_MT 11
Amazon namreč vplival na pričakovanja uporabnikov      knjižnic      in vzpodbudil vprašanja o tem, zakaj ni knjižnični  D 2007_MT 55
spleta so vplivali na pričakovanja uporabnikov      knjižnic      pri njihovi interakciji z online katalogi.Zdi  D 2007_MT 80

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   oznaka vira   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL Iskalnik: NEVA