Korpus bibliotekarstva
študentov, bodo sprejele tako politiko in od | knjižnic | bodo pričakovale, da se prilagodijo potrebam | D 2006_FM 531 |
informacijske tehnologije, neposredno vpliva na delo | knjižnic, | in sicer na področju hranjenja in dostopanja | D 2006_FM 532 |
INFORMACIJSKO OPISMENJEVANJE UPORABNIKOV VISOKOŠOLSKIH | KNJIŽNIC | 5.5.1 Definicija informacijske pismenosti Od | D 2006_FM 577 |
število institucij visokega šolstva, specialnih | knjižnic, | korporacij in drugih izobraževalnih in strokovnih | D 2006_FM 590 |
imajo študentje težave pri uporabi visokošolskih | knjižnic. | Večina uporabnikov uporablja informacijsko službo | D 2006_FM 637 |
knjižničnih spretnosti; - nekateri niso uporabniki | knjižnic, | ker niso imeli potrebe po uporabi knjižnic za | D 2006_FM 673 |
uporabniki knjižnic, ker niso imeli potrebe po uporabi | knjižnic | za dosedanje akademsko delo; - velikokrat neradi | D 2006_FM 673 |
nanaša na vzpodbude pedagoškega osebja za uporabo | knjižnic. | Študentje se namreč močno opirajo na pedagoško | D 2006_FM 683 |
vplivajo na študente, njihovo uporabo ali neuporabo | knjižnic. | Če sami nis | D 2006_FM 685 |
neuporabo knjižnic. Če sami niso uporabniki | knjižnic, | potem ne bodo poudarjali potrebe po uporabi knjižnice | D 2006_FM 686 |
kažejo, da imajo vsi uporabniki visokošolskih | knjižnic, | tako dodiplomski kot podiplomski študentje ter | D 2006_FM 711 |
študentje ter profesorji, težave pri uporabi | knjižnic. | Te težave nastajajo tako zaradi nerazumevanja | D 2006_FM 711 |
knjižnično informacijskih spretnostih pa se ob uporabi | knjižnic | pojavljajo frustracije.Težave se pojavljajo ob | D 2006_FM 713 |
obvladovanje teh spretnosti med uporabniki visokošolskih | knjižnic | predvsem v pomanjkanju ustreznih izkušenj in | D 2006_FM 715 |
profesorji, ki ne vzpodbujajo študentov k uporabi | knjižnic | in dajejo občutek, da so nepomembne za uspešno | D 2006_FM 716 |
so posebna skupina uporabnikov visokošolskih | knjižnic | s specifičnimi značilnostmi, ki vplivajo na to | D 2006_FM 719 |
POSEBNOSTI ODRASLIH UPORABNIKOV VISOKOŠOLSKIH | KNJIŽNIC | Značilnosti odraslih, na katere moramo biti v | D 2006_FM 1025 |
knjižnicah. Ti študentje navadno niso uporabniki | knjižnic | in imajo slabo razvite spretnosti iskanja.Žal | D 2006_FM 1037 |
diplomski nalogi o pedagoški funkciji visokošolskih | knjižnic | in poda predlog programa informacijske pismenosti | D 2006_FM 1097 |
predpostavila, da so odrasli vsi uporabniki visokošolskih | knjižnic | in ni vzpostavila razlike med učenjem "mladih | D 2006_FM 1100 |
najpogosteje omenja v okviru povezovanja splošnih | knjižnic | z univerzo za tretje življenjsko obdobje.V okviru | D 2006_FM 1102 |
na daljavo preko interneta. Na vlogo splošnih | knjižnic | pri izobraževanju odraslih v povezavi s konceptom | D 2006_FM 1108 |
motivacijo za učenje (ibid.). O vlogi specialnih | knjižnic | pri spodbujanju vseživljenjskega učenja govorita | D 2006_FM 1121 |
izobraževanju; podatki o odprtosti visokošolskih | knjižnic | v poznih popoldanskih in večernih urah ter ob | D 2006_FM 1130 |
uporabnikov v visokošolskih knjižnicah Center za razvoj | knjižnic, | ki deluje v okviru Narodne in univerzitetne knjižnice | D 2006_FM 1130 |
podatkih iz leta 2004 izmed 56-ih visokošolskih | knjižnic | kar 28 ne usposablja uporabnikov (glej tabelo | D 2006_FM 1131 |
usposablja do 40 ur letno, preostalih 25 odstotkov | knjižnic | pa usposablja uporabnike nad 40 ur letno (glej | D 2006_FM 1132 |
da izvaja to usposabljanje še manjše število | knjižnic | in v skupaj manjšem obsegu (glej tabelo 3).Izmed | D 2006_FM 1138 |
skupaj manjšem obsegu (glej tabelo 3). Izmed 56-ih | knjižnic | izvaja tovrstno usposabljanje le 22 knjižnic | D 2006_FM 1139 |
knjižnic izvaja tovrstno usposabljanje le 22 | knjižnic, | kar je manj kot 40 odstotkov vseh visokošolskih | D 2006_FM 1139 |
kar je manj kot 40 odstotkov vseh visokošolskih | knjižnic. | Večina knjižnic porabi za tovrstno usposabljanje | D 2006_FM 1139 |
odstotkov vseh visokošolskih knjižnic. Večina | knjižnic | porabi za tovrstno usposabljanje od 5 do 10 ur | D 2006_FM 1140 |
10 ur letno (31 odstotkov), kar 82 odstotkov | knjižnic | pa usposablja uporabnike do 40 ur letno.Ostalih | D 2006_FM 1140 |
uporabnike do 40 ur letno. Ostalih 18 odstotkov | knjižnic, | ki usposabljajo uporabnike več kot 80 ur letno | D 2006_FM 1141 |
uporabnike le polovica vseh slovenskih visokošolskih | knjižnic, | za uporabo elektronskih virov pa manj kot 40 | D 2006_FM 1143 |
uporabo elektronskih virov pa manj kot 40 odstotkov | knjižnic, | ne moremo pričakovati, da bodo naši študentje | D 2006_FM 1143 |
pa je še slabše. 7.3.2 Odprtost visokošolskih | knjižnic | pozno popoldan, zvečer in ob vikendih Na podlagi | D 2006_FM 1167 |
vikendih Na podlagi urnika poslovanja visokošolskih | knjižnic | lahko sklepamo, koliko se knjižnice prilagajajo | D 2006_FM 1167 |
odrasli od njih. Po pregledu 73-ih visokošolskih | knjižnic | na spletu sem našla podatek o času poslovanja | D 2006_FM 1168 |
spletu sem našla podatek o času poslovanja za 64 | knjižnic. | Glede na to, da večina odraslih študira izredno | D 2006_FM 1168 |
zaradi službenih obveznosti) sem preverila, koliko | knjižnic | ima delovni čas prilagojen odraslim. Graf 5: | D 2006_FM 1169 |
Tedensko število ur odprtosti visokošolskih | knjižnic | po 16. uri in ob vikendih 0,00 2,00 4,00 6,00 | D 2006_FM 1170 |
Ambrožič, 2005a in Ambrožič, 2005b Tedensko odprtost | knjižnic | prilagojeno odraslim sem ugotavljala tako, da | D 2006_FM 1170 |
ugotavljala tako, da sem upoštevala vse ure odprtosti | knjižnic | po štirih popoldan ter ob vikendih, v enem tednu | D 2006_FM 1170 |
ob vikendih, v enem tednu. Več kot polovica | knjižnic | (33) je odprtih za odrasle le eno ali dve uri | D 2006_FM 1171 |
teden ali pa sploh niso (glej graf 5). Od 64 | knjižnic | jih kar 25 odstotkov ne posluje po 16. uri ali | D 2006_FM 1172 |
odstotkov ne posluje po 16. uri ali ob vikendih, 10 | knjižnic | (16 odstotkov) je za odrasle odprtih le eno uro | D 2006_FM 1172 |
odprtih le eno uro na teden, in sicer do 17. ure, 7 | knjižnic | (11 odstotkov) je do te ure odprtih 2 krat na | D 2006_FM 1172 |
štirih ali petih popoldan. Sedaj omenjenih 26 | knjižnic | (41 odstotkov) ima sicer podaljšan delavni čas | D 2006_FM 1177 |
le malo možnosti, da bi imeli odrasli od teh | knjižnic | večje koristi, povezane s pridobivanjem informacijskih | D 2006_FM 1177 |
knjižnice z naslednjimi urniki poslovanja: 5 | knjižnic | (8 odstotkov) je odprtih za odrasle 6 ur na teden | D 2006_FM 1179 |
odrasle na teden. Le dobra tretjina visokošolskih | knjižnic | ima torej čas odprtosti prilagojen oz. dobro | D 2006_FM 1181 |
študentom. To pa pomeni, da se skoraj dve tretjini | knjižnic | ne zaveda potreb odraslih študentov, ali pa jih | D 2006_FM 1182 |
Iz odraslim neprilagojenega urnika poslovanja | knjižnic | lahko sklepamo tudi, da so odrasli prikrajšani | D 2006_FM 1184 |
2003 ). Izobraževalna funkcija visokošolskih | knjižnic | postaja vse pomembnejša, obenem pa usposobljenost | D 2006_FM 1200 |
OPISMENJEVANJE ODRASLIH UPORABNIKOV VISOKOŠOLSKIH | KNJIŽNIC | Večina knjižnic deli izobraževanje uporabnikov | D 2006_FM 1343 |
ODRASLIH UPORABNIKOV VISOKOŠOLSKIH KNJIŽNIC Večina | knjižnic | deli izobraževanje uporabnikov na dve glavni | D 2006_FM 1343 |
model na zahtevo (je prevladujoč model v večini | knjižnic | danes.Člani fakultete se dogovorijo s knjižničarji | D 2006_FM 1351 |
veliko pripomogli k ozaveščanju visokošolskih | knjižnic | in ustanov o potrebi po teh spretnosti in pridobili | D 2006_FM 1539 |
spremembah in dogajanju na področju visokošolskih | knjižnic | pri nas, če želi ostati v toku s časom.Boriti | D 2006_FM 1573 |
pokazale, da imajo študentje težave pri uporabi | knjižnic | in njenih virov, tako ob vstopu na visokošolski | D 2006_FM 1975 |
ugotovila, da kar polovica vseh visokošolskih | knjižnic | ne usposablja svojih uporabnikov.Še slabše pa | D 2006_FM 2032 |
počne manj kot 40 odstotkov vseh visokošolskih | knjižnic | pri nas.Poleg tega je tudi med tistimi knjižnicami | D 2006_FM 2033 |
odraslih. Kar 25 odstotkov vseh visokošolskih | knjižnic, | ki sem jih preverila, ne posluje po štiri uri | D 2006_FM 2040 |
popoldan ali ob vikendih. Skoraj 33 odstotkov | knjižnic | pa je za odrasle odprtih od ene do peti ur na | D 2006_FM 2041 |
obisk knjižnice je zelo malo. Le dobra tretjina | knjižnic | ima svoj čas odprtosti prilagojen ali dobro prilagojen | D 2006_FM 2043 |
pedagoška izobrazba. Iz podatkov o odprtosti | knjižnic | v poznem popoldanskem času in ob vikendih ter | D 2006_FM 2048 |
ki kažejo na to, da kar polovica visokošolskih | knjižnic | izobraževanja uporabnikov sploh ne izvaja.Informacijs | D 2006_FM 2072 |
uporabnikov. Tudi urniki odprtosti naših visokošolskih | knjižnic | marsikje še niso prilagojeni potrebam odraslih | D 2006_FM 2074 |
ki postaja vse pomembnejša. Od visokošolskih | knjižnic | se vse bolj pričakuje, da bodo usposabljale svoje | D 2006_FM 2078 |
8. februarja 1949 z združitvijo dveh manjših | knjižnic | Kolodvorske in Koroške četrti.Hkrati z njo je | D 2007_GZ 160 |
je v naslednjih letih razvila v eno najboljših | knjižnic | takratnega časa v Sloveniji. Žlahtno tradicijo | D 2007_GZ 161 |
nastale iz nekdanjih ljubiteljskih društvenih | knjižnic: | Tezno, Pobrežje, Šentilj, Pekre, Ruše, Studenci | D 2007_GZ 164 |
Bistrice. Mariborska knjižnica je sistem splošnih | knjižnic, | z razčlenjeno knjižnično mrežo in razvejano komunikacijsko | D 2007_GZ 183 |
v Sloveniji, temelji na principu enotne mreže | knjižnic | s centralno upravo, nabavo in obdelavo knjižničnega | D 2007_GZ 184 |
distribuira v knjižnice, bralci se včlanijo v eni od | knjižnic, | nato z isto člansko izkaznico uporabljajo storitve | D 2007_GZ 184 |
predstavlja organizacijski model povezovanja | knjižnic | v knjižnični informacijski sistem. COBISS2 in | D 2007_MA 15 |
ki jo vzdržuje IZUM, podpira različne funkcije | knjižnic | in knjižničnih informacijskih servisov z možnostjo | D 2007_MA 17 |
generacijo nove programske opreme, ki prodira v večino | knjižnic | po Sloveniji in postaja osnova za njihovo nemoteno | D 2007_MA 19 |
Leta 1987 je Skupnost jugoslovanskih nacionalnih | knjižnic | sprejela sistem vzajemne katalogizacije kot skupno | D 2007_MA 29 |
Jugoslavija razpadla, je v sistemu sodelovalo 55 | knjižnic | iz vseh njenih nekdanjih republik. Leta 1991 | D 2007_MA 30 |
predstavlja organizacijski model povezovanja | knjižnic | v knjižnični informacijski sistem z vzajemno | D 2007_MA 33 |
COBIB in lokalnimi bazami podatkov sodelujočih | knjižnic, | bazo podatkov o knjižnicah COLIB, normativno | D 2007_MA 33 |
o računalniška in komunikacijska povezanost | knjižnic. | COBISS2 in COBISS3 sta dve generaciji programske | D 2007_MA 34 |
razvija in vzdržuje IZUM, podpira različne funkcije | knjižnic | in knjižničnih informacijskih servisov z možnostjo | D 2007_MA 36 |
pri avtomatizaciji svojega poslovanja preko 400 | knjižnic. | COBISS. | D 2007_MA 47 |
aktivnosti v zvezi z računalniškim povezovanjem | knjižnic; | o zagotavljanje in vzdrževanje skupnih računalniških | D 2007_MA 53 |
ugotavljanje usposobljenosti strokovnih delavcev | knjižnic | za sodelovanje v vzajemni katalogizaciji (v sodelovanju | D 2007_MA 53 |
jih sestavljajo predstavniki različnih skupin | knjižnic | (nacionalna, splošne, visokošolske, specialne | D 2007_MA 57 |
programsko opremo COBISS, za potrebe slovenskih | knjižnic | in končnih uporabnikov pa opravlja tudi naloge | D 2007_MA 58 |
izposoje, kar omogoča uporabo sistema v vseh vrstah | knjižnic. | Knjižničarji lahko sami spreminjajo večino parametrov | D 2007_MA 66 |
izdelavo različnih izpisov iz lokalnih baz podatkov | knjižnic, | v nekaterih primerih pa tudi iz vzajemne baze | D 2007_MA 70 |
njih pa so prilagojeni tudi potrebam posameznih | knjižnic. | Izpisi, kot npr. kataložni listki in bibliografije | D 2007_MA 71 |
izraza in izmenjav. Če v moderni dobi ne bi bilo | knjižnic, | bi bil marsikdo prikrajšan za pomoč pri delu | D 2007_MA 275 |
Informacijska tehnologija ne bo mogla nikdar nadomestiti | knjižnic, | saj njihov družbeni pomen ni v tehnološkem obvladovanju | D 2007_MA 277 |
tehnologijo, ki postaja osnova za nemoteno poslovanje | knjižnic. | Izziv za mojo raziskavo, je bil predvsem, da | D 2007_MA 313 |
se je tehnologija dobro uvedla skoraj v večino | knjižnic | po Sloveniji in so jo knjižničarji dobro sprejeli | D 2007_MA 315 |
katalogov izborile svoje mesto na spletu. Nekaj | knjižnic | je že na dobri poti, velika večina pa se mora | D 2007_MT 11 |
Amazon namreč vplival na pričakovanja uporabnikov | knjižnic | in vzpodbudil vprašanja o tem, zakaj ni knjižnični | D 2007_MT 55 |
spleta so vplivali na pričakovanja uporabnikov | knjižnic | pri njihovi interakciji z online katalogi.Zdi | D 2007_MT 80 |
(leva okolica beseda(e) desna okolica oznaka vira št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Centralne ekonomske knjižnice Ekonomske fakultete UL | Iskalnik: NEVA |